środa, 6 marca 2019
Wspólna inicjatywa PIK i Książniczek

5 marca w wydawnictwie Wolters Kluwer odbyło się spotkanie grupy wydawców z Sylwią Stano i Zofią Karaszewską, reprezentującymi blog i vlog Książniczki, oraz przedstawicielami Biura Polskiej Izby Książki – Agnieszką Szczęsną i Bartkiem Drelą.

Spotkanie poświęcone było projektowi przygotowania i promocji cyklicznych wideoklipów omawiających książki opublikowane przez małe wydawnictwa. Małe, czyli takie, których wysokość rocznych obrotów nie przekracza 3 mln zł. Celem jest promocja dobrej literatury „niszowej”, wnoszącej istotny wkład w kulturę i rozwój społeczeństwa.

– Od wielu lat śledzimy rynek wydawniczy, ponieważ zawodowo zajmujemy się recenzowaniem nowości książkowych dla mediów i na stronę naszego bloga. Mamy jednak pewne trudności z dotarciem do książek wydawanych przez małych wydawców. W poszukiwaniu informacji bywamy na targach książki, wchodzimy na strony internetowe wydawców, śledzimy plany wydawnicze buszując w sieci, ale czujemy, że część książek nam umyka – mówiła w trakcie spotkania Sylwia Stano. Teraz ma się to zmienić.

„Książniczki” w każdym odcinku, który trwałby od 5 do 10 minut, omawiałyby kilka publikacji. W planach są też rozmowy z autorami i tłumaczami.

Filmy udostępniane byłyby na videoblogu Książniczek, ale również na Instagramie i na kanale na YouTube.

W promocję wideoklipów włączyłoby się także Biuro PIK poprzez Ogólnopolską Bazę Księgarń (1900 księgarń), czasopismo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich (bibliotekarze).

Patronat nad projektem sprawować będzie miesięcznik „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” i serwis Rynek-ksiazki.pl.

Dla wydawców istotne jest, żeby nagrania były promowane wśród księgarzy i bibliotekarzy. Dotrą też do mediów branżowych.

Koszt jednego dnia zdjęciowego, w trakcie którego można zrealizować 2-3 odcinki, wynosi od 4 do 5 tys. zł. Jeśli do projektu zgłosi się kilkunastu wydawców, koszty rozłożone byłyby równomiernie między nich, a wkład każdego z nich wyniósłby od 150 do 200 zł netto miesięcznkie.

Lista wydawnictw, które zechcą wziąć udział w projekcie, jest wciąż otwarta. Informacji udziela Biuro PIK: biuro@pik.org.pl.

 

Pilotażowy odcinek powstanie w kwietniu.

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: fot. ET