Piątek, 17 listopada 2023
Świetne wyniki w Polsce

Firma Allegro poinformowała, że w 2024 roku uruchomi platformy na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii oraz Chorwacji.

W trzecim kwartale br. jej przychody w Polsce wzrosły o 19,9 proc. rok do roku – do 1,95 mld zł.  EBITDA wyniosła 778 mln zł.

Baza aktywnych nabywców Allegro w Polsce urosła do 14,5 mln użytkowników (tych, którzy dokonali zakupu). Średnia wartość GMV na aktywnego kupującego/kupującą zwiększyła się o 7,3 proc. r/r do 3 699 zł rocznie. ponad Jedną trzecią wzrostu GMV wygenerowały priorytetowe kategorie – Supermarket oraz Zdrowie i Uroda.

Łącznie na platformach grupy Allegro sprzedano w zeszłym kwartale produkty o wartości 13,27 mld ł, o 10,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Czeska platforma grupy Allegro.cz zdobyła już 800 tys. aktywnych nabywców.

“Spełniliśmy wszystkie oczekiwania na trzeci kwartał, działalność Allegro w Polsce osiąga świetne wyniki, a nasz nowo uruchomiony marketplace Allegro.cz szybko się rozwija. Tempo wzrostu GMV w Polsce było wyraźnie szybsze od nominalnej sprzedaży detalicznej w kraju w trzecim kwartale. Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu, korzystając z atrakcyjnych cen i zapewnianego przez sprzedawców ogromnego wyboru. Jednocześnie Allegro.cz dobrze sobie radzi w Czechach – zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro.cz zakupy na nowej platformie zrobiło już ponad 1,1 miliona konsumentów. Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia. Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro” – powiedział Roy Perticucci, prezes Allegro.

Allegro oczekuje, że w czwarty kwartał br. wolumen towarów brutto (GMV) dla polskiej platformy wzrośnie o 9-11 proc. Zarazem zapowiada wzrost przychodów na poziomie 17-20 proc. i EBITDY na poziomie 20-23 proc. rok do roku. Allegro oczekuje, że GMV i przychody z międzynarodowej działalności w czwartym kwartale spadną odpowiednio o 10-14 proc. i 33-38 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł.

 

Podaj dalej
Autor: W