Polski oddział firmy Amazon podjął współpracę z Fundacją Zaczytani.org. W ramach działań społecznych na rzecz promocji czytelnictwa stworzony zostanie program edukacyjny, którego głównym elementem będzie bajka edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku 7-10 lat.
Dodatkowo Amazon wspólnie z Fundacją Zaczytani.org otworzy dziewięć lokalnych Zaczytanych Bibliotek – po jednej w okolicy każdego centrum obsługi zamówień Amazon w Polsce.
Jak czytamy w komunikacie, celem kampanii Amazon Reads jest kompleksowe podejście do problemu niskiego wskaźnika czytelnictwa w Polsce oraz pokazanie, jak duże znaczenie dla rozwoju dzieci w wieku szkolnym ma umiejętność czytania i pisania. Książka jest od zawsze w samym sercu działań Amazon – to właśnie od niej wszystko się zaczęło. W lipcu 1995 roku pierwszym zamówieniem na Amazon była właśnie książka.
Jednym z elementów kampanii jest stworzona, wspólnie z Fundacją Zaczytani.org oraz pracownikami Amazon, bajka edukacyjna w formie audiobooka, która będzie poruszać temat równouprawnienia oraz negować krzywdzące stereotypy dotyczące płci. W ramach programu przygotowane zostaną także materiały merytoryczne dla opiekunów, które wyjaśnią, jak pracować z treścią, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty psychoedukacyjne. Dzięki temu, otrzymają podstawową wiedzę z zakresu bajkoterapii oraz gotowe scenariusze zajęć grupowych i indywidualnych.
– Odpowiednio skonstruowana bajka to narzędzie, dzięki któremu dzieci – poprzez naśladownictwo – mogą zmieniać swoje postawy i zachowania. Mogą utożsamiać się z bohaterem opowieści i podobnie jak on rozwiązywać problemy w swojej codzienności – mówi Michał Stępień z Fundacji Zaczytani.org.
– Zależy nam na promowaniu równości płci w znaczeniu równych możliwości wykorzystywania swoich kompetencji i potencjału w życiu codziennym oraz w miejscu pracy. Chcemy wspierać dzieci w poczuciu sprawczości, pewności siebie i dbania o swoje potrzeby. Wierzymy w moc edukacji, co potwierdzają nasze długofalowe działania w tym obszarze, dlatego program kierujemy do dzieci, rodziców i nauczycieli – mówi Blanka Fijołek, CEE Community Engagement Manager w Amazon.
Premiera programu edukacyjnego została zaplanowana na drugą połowę maja.