Gigant handlu internetowego Amazon w trzecim kwartale 2023 roku odnotował wzrost przychodów o 13 proc. do 143,1 mld dolarów. Natomiast aż ponadtrzykrotnie wzrósł zysk – z 2,87 mld do 9,88 mld dolarów.
W czwartym kwartale Amazon prognozuje sprzedaż na poziomie 160-167 mld dolarów.
Przychody reklamowe koncernu rosną dużo mocniej (do 12,06 mld dolarów) niż te z usług subskrypcyjnych, na czele z Amazon Prime.
Amazon poinformował, że w trzecim kwartale nawiązał współpracę z BuzzFeed, Hearst Newspapers, Pinterest, Raptive, Lifehacker oraz Mashable firmy Ziff Davis i innymi, aby wyświetlać w ich aplikacjach i witrynach internetowych reklamy produktów sprzedawanych w jego amerykańskim sklepie.
Kwartalne przychody Amazona z usług zwiększyły się rok do roku z 67,76 do 79,91 mln dolarów, znacznie bardziej niż te ze sprzedaży produktów (z 59,34 do 63,17 mld).
Sprzedaż we własnym e-sklepie koncernu wzrosła o 7 proc. – do 57,27 mld dolarów – ta wypracowana przez zewnętrznych sprzedawców na jego platformie – o 20 proc., do 34,34 mld. W obszarze usług najważniejszą pozycją jest Amazon Web Services, z którego wpływy poszły w górę o 12 proc. – do 23,06 mld dol.