Niedziela, 14 października 2007


Bauer Weltbild Media Sp. z o.o. Spółka Komandytowa

Klub dla Ciebie (KDC)


02-103 Warszawa, ul. Hankiewicza 2. tel.
(022) 5175000, fax (022) 5175100, http://www.kdc.pl, e-mail sekretariat@kdc.pl

 

Pierwszy katalog wysyłkowy z ofertą książek Klubu dla Ciebie ukazał się  w listopadzie 2000 roku. Klub jest wspólnym przedsięwzięciem niemieckich koncernów Weltbild i Bauer. Od początku w ofercie znajdowały się książki innych wydawców, jak i publikacje własne. W 2006 roku przychody wydawnictwa KDC wyniosły 45,5 mln zł (wzrost o 30 proc.). Opublikowano 380 tytułów, w tym 198 nowości. Łącznie sprzedano 4,37 mln egz. Na koniec roku w wydawnictwie zatrudnionych było 13 osób.


W 2006 roku najlepiej sprzedawały się  następujące tytuły: „Kuchnia Polska” – 379,4 tys. egz., „SMS na każdą okazję” – 78 tys. egz., „Kwiaty z bibuły” – 75,6 tys. egz., „Wyśmienite sałatki” – 67,8 tys. egz., „Wielki sennik” – 67,6 tys. egz.


W ofercie wydawniczej KDC znajdują się publikacje z zakresu kulinariów, ezoteryki, zdrowia, religii, także książki dla hobbystów, albumy, atlasy, słowniki, leksykony, książki popularnonaukowe.


Najbogatsza pod względem liczby tytułów i generowanej sprzedaży jest oferta publikacji kulinarnych – największym hitem od początku istnienia firmy jest „Kuchnia polska” Małgorzaty Caprari, której sprzedaż osiągnęła już ponad 440 tys. egz. Na drugim miejscu znajdują się pozycje z ezoteryki – najlepiej sprzedającym się tytułem z tego segmentu jest „Sennik” (powyżej 175 tys. egz.). Dużym zainteresowaniem cieszą się także poradniki jak „Życzenia okolicznościowe” – 150 tys. egz., czy jeden z największych hitów ostatnich lat „SMS na każdą okazję” – ponad 102 tys. sprzedanych egzemplarzy. Bardzo popularne są także książki dotyczące zdrowia: „Depresja” – 94 tys. egz. i publikacje dla hobbystów: „Nalewki, likiery i wina domowe” – 175 tys. egz.


Z roku na rok oficyna notuje wzrost najważniejszych wskaźników jak: przychody, liczba sprzedanych egzemplarzy czy wydawanych tytułów. W latach 2002-2006 ukazało się prawie 1 200 tytułów, sprzedano ponad 11 mln egz. książek.


Podstawowym źródłem ich dystrybucji jest ukazujący się co miesiąc katalog wysyłkowy, którego nakład waha się, w zależności od pory roku, między 650 a 700 tys. egz. Książki publikowane przez KDC wyróżnia zazwyczaj niższa cena niż w przypadku publikacji o podobnej tematyce pochodzących od innych wydawców. W ofercie znajduje się wiele tytułów dostępnych w przedziale cenowym 5-10 zł, dotyczy to zwłaszcza poradników kulinarnych. Na 2007 roku KDC zaplanował uruchomienie sieci księgarń firmowych, pierwsza – od początku roku – działa w Poznaniu. Od momentu naszego startu z katalogiem Klub dla Ciebie nie ukrywaliśmy, że kiedyś przyjdzie właściwy czas również na otwarcie pierwszej księgarni klubowej. Cały czas bardzo intensywnie pracujemy nad rozwinięciem detalu – mówił Andrzej Kosiński, prezes Klubu dla Ciebie
.


Poza ofertą własną katalogi Klubu dla Ciebie oferują książki kilkudziesięciu innych edytorów. W przeciwieństwie do klubu Świat Książki Bertelsmanna nie ma obowiązku składania zamówień z każdego katalogu, ale osoby stale robiące zakupy otrzymują upominki, mają też większą szansę wygranej w rozmaitych konkursach, które towarzyszą edycji każdego katalogu. Klub oferuje też płyty, filmy DVD oraz całą masę produktów nie związanych z kulturą. To, że w katalogach oferujemy wiele różnych rzeczy, paradoksalnie powoduje mechanizm napędzania sprzedaży właśnie książek. Ponieważ w naszej strategii mieści się proponowanie tych towarów po jak najniższych cenach, ludzie, kupując pojemnik na jajka albo szybkowar, dorzucają do paczki książkę. I tak tworzy się rynek na książkę – krok po kroku. Oczywiście upraszczam, ale być może dla części naszych klientów jest to pierwszy kontakt z książką – wyjaśniał Andrzej Kaflik, dyrektor programowy KDC
. Wysyłka oferty katalogowej odbywa się z magazynów należącej do Bertelsmanna firmy Arvato. Pod względem liczby realizowanych zamówień Klub dla Ciebie jest obecnie największym katalogiem wysyłkowym w Polsce.

 

Bauer Media to największy wydawca prasy kolorowej w Niemczech. Firma działa w 14 krajach i wydaje łącznie 166 czasopism. Firma zdominowała rynek magazynów telewizyjnych, a jej sztandarowy produkt – znany w całej Europie – to magazyn dla dziewcząt „Bravo”. W Polsce Bauer działa od 1991 roku. Jest największym wydawcą magazynów i drugim największym wydawcą prasy w kraju, obecnym na listach największych polskich przedsiębiorstw. Wydaje 30 tytułów prasowych (m.in. „Twój Styl”, „Pani”, „Tele Tydzień”, „Tele Świat”) oraz 167 wydań specjalnych w roku, ma redakcje w Warszawie, Łodzi i Wrocławiu oraz dwie własne drukarnie – w Ciechanowie i Wykrotach.


Grupa Wydawnicza Weltbild jest jednym z największych przedsiębiorstw działających na rynku mediów w Niemczech. Ma własne księgarnie, katalogi wysyłkowe, wydawnictwa książkowe i prasowe. Jest własnością niemieckiego Episkopatu. Poza Niemcami spółka obecna jest na rynkach austriackim i szwajcarskim.

 

Klub dla Ciebie – najważniejsze dane

 

Podaj dalej