Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Dom Wydawniczy Rebis Sp. z o.o. 60 - 171 Poznań, ul. Żmigrodzka 41/49 tel. (061) 867 47 08, fax (061) 867 37 74 http://www.rebis.com.pl, e-mail rebis@rebis.com.pl W latach 1997 - 2004 oficyna publikowała mniej więcej tyle samo pierwszych edycji książek (od 107 w 1997 roku po maksymalnie 142 w 2002 roku), liczba wydawanych tytułów wzrosła w tym czasie o niecałe 50 proc. (ze 154 w 1997 roku do 229 w 2003 roku i 232 w 2004 roku). Nakłady i sprzedaż książek Rebisu wykazują największą stabilność wśród wszystkich wydawnictw działających na polskim rynku książki. Zatrudnienie wzrasta proporcjonalnie do wzrostu obrotów oraz do liczby wydawanych tytułów. Historię wydawnictwa można podzielić na dwa okresy. Do roku 2000 nieprzerwanie wyraźnie zwiększano zatrudnienie i liczbę wydawanych tytułów. Dla przykładu w latach 1996 - 2000 wydawnictwo zanotowało dwuipółkrotny wzrost przychodów. W latach 2000 - 2004 obroty, liczba wydanych tytułów i zatrudnienie ustabilizowały się. W roku 2004 przychody Rebisu były o 1 proc. wyższe w stosunku do 2003 roku i wyniosły 15,04 mln zł. Rebis w 2004 roku opublikował 232 tytuły, w tym 120 pierwszych wydań. Łączny nakład wyniósł 1,27 mln egz., najwięcej w historii firmy, sprzedano 1,25 mln egz. (z czego 340 tys. egz. stanowiły dodatki do prasy). W 2004 roku Rebis osiągnął zysk netto w wysokości 1,08 mln zł, kapitały własne na koniec 2004 roku wynosiły 12,26 mln zł. Pod koniec 2004 roku Rebis zatrudniał 31 osób, o jedną więcej niż pod koniec 2003 roku. Wydawnictwo tylko raz w historii działalności odnotowało minimalny spadek przychodów – 0,4 proc. w 2002 roku. Przy czym należy pamiętać, że w tym okresie wielu wydawców przeżywało olbrzymie kłopoty w związku z upadłościami hurtowni. W 2001 roku upadło trzech z pierwszej szóstki odbiorców hurtowych Rebisu, co oznacza utratę ok. 2 mln zł obrotu. Z kilkoma kolejnymi hurtowniami Rebis zakończył współpracę w 2002 i na początku 2003 roku. W rezultacie doszło do znacznej zmiany w strukturze odbiorców. Obroty z hurtowniami, stanowiące do niedawna zdecydowaną większość przychodów Rebisu, dziś spadły poniżej 50 proc. Od jesieni 2002 do końca 2004 roku Rebis wraz z wydawnictwem Egmont prowadził ogólnopolską sieć przedstawicieli handlowych. Przedstawiciele nawiązali bezpośrednią współpracę z ponad 150 księgarniami, docierali też do większości marketów (nawiązana została współpraca z kolejnymi sieciami) oraz do salonów Empik, HDS czy Kolportera. Obsługę logistyczną odbiorców detalicznych zapewniała hurtownia Azymut. Od 2005 roku przedstawiciele Rebisu pracują tylko dla tego wydawcy. Sukces wydawnictwa osiągnięto po pierwsze dzięki konsekwentnemu poszerzaniu profilu wydawniczego – obecnie beletrystyka to ok. 50 proc. oferty Rebisu, w ostatnich latach publikowanych jest coraz więcej książek non - fiction, poradników psychologicznych, poradników dla rodziców, literatury popularnonaukowej. Po drugie, dzięki intensywnej promocji najważniejszych autorów, w tym Williama Whartona i Jonathana …
Wyświetlono 25% materiału - 441 słów. Całość materiału zawiera 1765 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się