Poniedziałek, 18 września 2000
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Wartość sprzedaży w 2000 roku może wzrosnąć do 220 mln złotych Wciąż nie ma decyzji w sprawie prywatyzacji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. PodrÍcznikowy potentat nie czeka jednak na nowego właściciela i intensywnie inwestuje w rozwŰj nowych form sprzedaży. Efekty nowej polityki handlowej WSiP odczuwają wszystkie wspŰłpracujące z oficyną hurtownie i wielu konkurencyjnych edytorŰw. Korzystnie zawarte umowy pozwoliły już w marcu ulokować w sieciach dystrybucji sporą czÍść produkcji WSiP (nieoficjalnie mŰwi siÍ o zakontraktowaniu dostaw o łącznej wartości ok. 90 mln złotych) i uzyskać gotŰwkÍ na dodruk tych tytułŰw, na ktŰre jest najwiÍkszy popyt. W sierpniu i w pierwszej połowie września wiele dużych hurtowni miało poważne problemy z płynnością finansową, a decydując siÍ na to, by w pierwszej kolejności płacić za faktury wystawione przez WSiP, wstrzymywało wypłaty za sprzedaż książek mniejszych wydawnictw. Brak gotŰwki zmusił też hurtownikŰw do wstrzymywania zamŰwieŇ na dobrze rotujące książki, za ktŰre nie było czym płacić. Wojciech Krasuski, dyrektor handlowy i członek zarządu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych, ktŰry negocjował umowy z hurtowniami, upiekł dwie pieczenie. Po pierwsze dał swojej firmie dostÍp do nowych rynkŰw zbytu (umowy z nowymi sieciami dystrybucji) i ulokował produkcjÍ w magazynach hurtowni (umowy przewidywały kary za nieodebranie w terminie towaru). Po drugie osłabił konkurencje, gdyż dystrybutorzy przyparci do muru brakiem gotŰwki zamŰwili mniej książek innych wydawnictw, niż byli w stanie sprzedać. Majstersztyk. Wojciech Krasuski jest zrÍcznym negocjatorem, jest jednak wątpliwe, by w przyszłym sezonie udało mu siÍ powtŰrzyć tegoroczny sukces. Właściciele hurtowni skarżą siÍ, że mają w magazynach wiÍcej książek WSiP niż są w stanie sprzedać. Za rok pewnie bÍdą ostrożniej składali zamŰwienia. W tym roku do grupy stale wspŰłpracujących z wydawnictwem hurtowni (WKRA, Reprint, Sezam, Nova, Książka Szkolna, MarKa) dołączyły nowe firmy, ktŰre dotąd podrÍcznikŰw WSiP nie sprzedawały. W marcu zamŰwienia mŰgł składać każdy, a WSiP zdołał wyprodukować i dostarczyć do magazynŰw hurtowni kilkanaście milionŰw egzemplarzy książek. WiÍkszą ilość towaru wziÍły hurtownie: Matras, Kwadro, Składnica KsiÍgarska, Wikr, Wolumen, Bukinista (Warszawa), Nadir (CzÍstochowa), Firma Andrzej Osmałek (Warszawa), Embe (PoznaŇ). SpośrŰd hurtowni stale wspŰłpracujących z Wydawnictwami Szkolnymi i Pedagogicznymi najwiÍcej książek tradycyjnie wziÍła WKRA. Ranking (pod wzglÍdem wielkości zamŰwieŇ w 2000 roku) hurtowni tradycyjnie związanych ze WSiP przedstawia siÍ nastÍpująco: WKRA Reprint Sezam Książka Szkolna MarKa Nova MarKa i Książka Szkolna wziÍły znacznie wiÍcej książek …
Wyświetlono 25% materiału - 375 słów. Całość materiału zawiera 1501 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się