środa, 25 stycznia 2023
Niższy udział e-commerce

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w grudniu 2022 roku była wyższa niż przed rokiem o 0,2 proc. (wobec wzrostu o 8,0 proc. w grudniu 2021 r.). W porównaniu z listopadem 2022 roku notowano wzrost sprzedaży detalicznej o 13,1 proc.  – poinformował GUS.

W okresie styczeń-grudzień2 2022 r. sprzedaż wzrosła r/r o 5 proc. (w 2021 r. wzrost o 8,1 proc.)

Sprzedaż w kategorii “Prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” wzrosła o 30,7 proc. w porównaniu z listopadem 2022 roku, z kolei w porównaniu z grudniem 2021 roku spadła o 8 proc.

Odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej w grudniu w porównaniu z listopadem 2022 roku przez internet (o 9,6 proc.). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży „ogółem” zmniejszył się z 11,9 proc. w listopadzie do 9,5 proc. w grudniu 2022 r.

Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane m.in. do grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 31,5 proc. do 27,5 proc.).

Autor: ET
Źródło: GUS