Piątek, 12 kwietnia 2024
Spółka planuje z zakończyć 2024 rok liczbą 16 mln aktywnych ofert

Platforma Empik.com prowadząca zarówno sprzedaż własną, jak i od 2017 roku w modelu marketplace, nie opuszcza zestawienia top 5 sklepów online.  2023 rok zakończyła na 4. pozycji wśród najsilniejszych platform e-commerce w Polsce, docierając do ponad 9 mln klientów miesięcznie (Gemius/Mediapanel XII 2023).

Istotną dźwignią wzrostu całej platformy e-commerce Empiku jest właśnie dynamicznie rosnący marketplace, który odpowiada dziś za ponad 1/3 całej sprzedaży online.

– Naszą mocną pozycję dostrzegają zarówno konkurencyjne platformy, sprzedawcy, jak i sami klienci – rośniemy 8 razy szybciej niż rynek i od siedmiu lat konsekwentnie budujemy jedną z wiodących platform zakupowych w Polsce – mówi Mirek Drab, Dyrektor Marketplace Empik.

W I kwartale 2024 EmpikPlace zanotował niemal 80 proc. dynamikę wzrostu w ujęciu rok do roku. Kluczową siłą napędową rozwoju platformy są oczywiście obecni i dołączający sprzedawcy. Dziś swoje sklepy na Empik.com prowadzi 7 tys. aktywnych sprzedawców, a do końca 2024 roku Empik planuje zwiększyć tę bazę o 2/3. To zarówno małe marki i manufaktury, jak również duże, rozpoznawalne brandy. Tylko w 2023 roku kolejne znane sklepy zdecydowały poszerzyć dystrybucję o platformę Empiku – to m.in. Komputronik, Apteka Melissa czy Łazienkaplus.

Skokowo rośnie również liczba zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych:  Niedawno przekroczyliśmy próg 11 mln zamówień i nie zwalniamy. Jesienią spodziewamy się przebicia bariery 16 mln, a w całym 2024 roku zakładamy wzrost o 2/3 w stosunku do 2023 – dodaje Mirek Drab.

Empik.com łączy w jednym ekosystemie sprzedaż własną i ofertę sprzedawców zewnętrznych w ponad 20 różnorodnych kategoriach. Dziś w ramach marketplace dostępnych jest już ponad 10 mln ofert produktowych (+70 proc. r/r), a miesięcznie przybywa ich blisko pół miliona.

Największą popularnością wśród sprzedawców cieszą się kategorie: Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Zabawki, Sport oraz Elektronika. To sklepy z tych branż dostrzegają największy potencjał rozwoju swojego biznesu we współpracy z Empikiem. Do Empik.com chętnie dołączają również Sprzedawcy z kategorii AGD, Moda i Supermarket.

To zainteresowanie rozkłada się podobnie wśród klientów – najczęściej poszukują oni ofert z kategorii Dom i Ogród oraz Elektronika. Na kolejnych miejscach plasują się Zabawki, Sport oraz Zdrowie i Uroda.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Empik