Czwartek, 26 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Helion S.A. 44 - 100 Gliwice, ul. Chopina 6 tel. (032) 230 98 63, fax (032) 230 98 63 w. 10 http://www.helion.pl, e-mail helion@helion.pl Wydawnictwo Helion, lider na rynku książki informatycznej w Polsce, notuje stały, równomierny wzrost – liczony poziomem obrotów, zysków, sprzedanych egzemplarzy – od co najmniej 8 lat. Przychody w 2004 roku wzrosły do poziomu 19,28 mln zł, co w porównaniu z rokiem 2003 stanowi 15 proc. (w 2003 roku obroty wzrosły o 20 proc. – z 13,95 mln do 16,78 mln zł). Liczba pierwszych wydań wzrosła ze 185 pozycji w 2001 roku do 242 w roku 2002, 273 w 2003 i 317 w 2004 roku. Znamienne jest, że w latach 2003 - 2004 100 proc. publikacji to nowości. W 2004 roku zwiększył się również łączny nakład publikacji – z 760 tys. egz. do 840 tys. egz. Sprzedano 740 tys. egz. o 90 tys. więcej niż w roku poprzednim. Helion prowadzi stabilną politykę kadrową, od 2002 roku w firmie zatrudnionych jest 24 pracowników. Wydawnictwo skupia wokół siebie grono licznych specjalistów informatyków. Helion należy do grona wydawców wprowadzających na rynek największą liczbę nowych tytułów. Branża książki informatycznej wymaga szczególnej dbałości o aktualność tematyki książek, a także silnej specjalizacji. Choć pierwsze wydania często opisują tę samą rodzinę aplikacji, to jednak znaczne zmiany w kolejnych wersjach programów zmuszają do całkowitego przeredagowania poprzedniego wydania. Wydawca książek informatycznych, by utrzymać dynamikę, a zarazem zaspokoić potrzeby klientów, musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom IT. Poza tytułami stricte poradnikowymi z zakresu informatyki, w ofercie Helionu uwagę zwraca książka „Sztuka podstępu. Łamałem ludzi nie hasła” autorstwa Kevina Mitnicka – słynnego hakera komputerowego. Premierze książki w 2003 roku towarzyszyła wizyta autora w Polsce oraz szeroko zakrojona akcja promocyjna. Książka sprzedała się do połowy 2005 roku w nakładzie 42 tys. egzemplarzy i jest jednym z bestsellerów wydawnictwa. Helion wprowadził „Sztukę podstępu” także na rynek czeski, wykorzystując te same mechanizmy …
Wyświetlono 25% materiału - 310 słów. Całość materiału zawiera 1242 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się