– W trzecim kwartale odnotowaliśmy wyjątkowy sukces, skorygowana EBITDA Grupy InPost wzrosła o imponujące 40 proc. Co więcej, nasza sieć punktów odbioru – w tym urządzeń Paczkomat – rośnie bardzo szybko i jest już dostępna w ponad 60 tys. lokalizacji. Ten znaczący wzrost jest efektem naszej dynamicznej ekspansji zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach międzynarodowych – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy InPost.
– Z dumą możemy powiedzieć, że na rynku brytyjskim staliśmy się liderem pod względem liczby automatów paczkowych – w UK jest już 5 710 urządzeń Paczkomat InPost. Co istotne w III kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy dodatni skorygowany zysk EBITDA na tym rynku – co oznacza realizację obietnicy, którą złożyliśmy inwestorom na początku tego roku. Nie poprzestajemy na tym, naszym następnym celem będzie rozszerzenie oferty na rynku brytyjskim o B2C – dodaje Rafał Brzoska.
Grupa InPost oczekuje, że 2023 rok zakończy ze zwiększonym udziałem na kluczowych rynkach (Polska, rynki Mondial Relay i Wielka Brytania). W Polsce pod względem skorygowanej marży EBITDA Grupa oczekuje wzrostu w porównaniu do 2022 roku.
Grupa przewiduje, że dynamiki wzrostu wolumenów w IV kwartale rok do roku dla Grupy będą zbliżone do wzrostów osiągniętych w III kwartale 2023 roku.
Firma podtrzymuje, że zamierza rozwijać się na kluczowych rynkach Europy Zachodniej. Będzie inwestować w zaplecze logistyczne i sieć urządzeń.