Wtorek, 14 grudnia 2021
"Logistyka musi być nowoczesna, wydajna i bardzo odpowiedzialna"

Operator paczkomatów InPost wprowadza opakowania zwrotne dla sprzedawców online. Będą one mieć żywotność nawet do 10 cykli użytkowania. Opakowania wyprodukowane są z materiałów pochodzących z recyklingu.

Rafał Brzoska, twórca i szef firmy logistycznej InPost, ogłosił w mediach społecznościowych „rewolucję” w logistyce dla e-commerce.

“W odpowiedzi na potrzeby naszych milionów klientów skarżących się na destrukcyjny wpływ opakowań generowanych przez e-commerce, wspólnie z pierwszym sklepem – Modivo, modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC – przedstawiamy produkt, który zmieni zasady gry w e-commerce!” – entuzjazmuje się przedsiębiorca.

Jak podkreśla Brzoska, opakowania zwrotne pozwolą znacząco zmniejszyć ślad węglowy, pozostawiany w ramach logistyki dla e-commerce. Każde opakowanie będzie można wykorzystać do wysłania nawet 10 przesyłek. Co więcej, są one produkowane z materiałów odzyskanych w ramach recyklingu.

“Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

“Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego paczkomatu, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu. Gorąco zachęcamy do udziału w akcji – dołóżmy wspólnie cegiełkę do zielonej rewolucji w e-commerce” – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl S.A. z grupy CCC.

“W InPost zdajemy sobie sprawę, że przy obecnym wzroście rozwoju e-commerce kierunek jest jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i bardzo odpowiedzialna. Dlatego wierzymy, że nasi partnerzy w e-commerce dołączą do naszego projektu. Zapraszamy do projektu wszystkie firmy, które chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne. Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość” – podkreśla Rafał Brzoska.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Dlahandlu.pl