Poniedziałek, 10 lipca 2023
Po szkoleniu dla księgarzy

Kilkudziesięciu księgarzy z całej Polski 8 lipca wzięło udział w bezpłatnym szkoleniu online z efektywnej obecności w mediach społecznościowych.

Celem szkolenia organizowanego przez Bibliotekę Analiz, realizowanego dzięki wsparciu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, było podniesienie kompetencji księgarzy w zakresie zarządzania i tworzenia codziennej komunikacji w mediach społecznościowych. Wykładowcy, Weronika Michalczyk i Rafał Wasilczyk, praktycy, specjaliści się w działaniach z zakresu social media m.in. na rynku książki, omówili narzędzia do optymalizacji kampanii reklamowych, reguły funkcjonowania w serwisach społecznościowych, najnowsze trendy i udzielili wielu wskazówek dotyczących poszczególnych grup pokoleniowych, takich jak Baby Boomers, pokolenie X, Y (Millenials) i Z. Ważną częścią szkolenia były porady dotyczące działań zasięgowych i konwersyjnych i przykłady content marketingowych kreatywnych kampanii.

– Na rynku istnieje wiele różnych platform społecznościowych, z których każda ma swoje specyficzne cechy i grupę użytkowników. Strategia social media pozwoli nam dokonać odpowiedniego wyboru platform, które najlepiej odpowiadają naszym celom biznesowym oraz grupie docelowej. Niezależnie, czy to Facebook, Instagram, Twitter, czy LinkedIn, strategia pomoże nam skoncentrować się na tych platformach, które mają największy potencjał dla naszej księgarni – podkreślał Rafał Wasilczyk.

– Przy ogromnym natłoku informacji serwowanych w social mediach, niełatwo jest przebić się ze swoim komunikatem. Atrakcyjny „na oko” content i niby zaplanowane, ale jednak chaotyczne działania nie wystarczą. Bez odpowiednio przemyślanej strategii, nawet płatna promocja nie przyniesie pożądanych efektów – mówiła Weronika Michalczyk.

„Świetne szkolenie, bardzo dziękuję”

„Bardzo dziękuję za szkolenie”

„To szkolenie było bardzo potrzebne! Super”

„Bardzo dziękuję za wiele ciekawych porad”

– pisali uczestnicy po spotkaniu.

Szkolenie odbyło się pod patronatem Polskiej Izby Książki i Stowarzyszenia Księgarzy Polskich.

Podaj dalej
Autor: ET