środa, 17 maja 2023
Czy to czas na nową strategię social media?

W przeciwieństwie do BookToka, Book Twitter nie jest ogólnie uważany za platformę, która może zwiększyć sprzedaż książek, a zatem nie znajduje się na celowniku działów marketingu.

Tymczasem to właśnie wpis na temat jednej książki na Twitterze wywołał ogromne zainteresowanie i wywindował tytuł na listy bestsellerów.”Przeczytaj to. NIE sprawdzaj niczego na ten temat. Po prostu przeczytaj. To tylko jakieś 200 stron, można pobrać na Audible i posłuchać, to tylko cztery godziny” – tak użytkownik Twittera @maskofbun, znany też pod pseudonimem Bigolas Dickolas Wolfwood, pod wrażeniem lektury “This Is How You Lose the Time War” (2019) autorstwa Amal El-Mohtar i Maxa Gladstone’a napisał 7 maja do swoich 15 tys. fllowersów.

Po kilku dniach książka trafiła na listę najlepiej sprzedających się książek Amazona, a wkrótce dotarła do trzeciego miejsca najlepiej sprzedających się książek.

Dlaczego tweet miał aż taką moc? „Myślę, że to kombinacja kilku rzeczy. Tweet nie miał linku, więc nie został stłumiony przez algorytm. Był też przepełniony czystym entuzjazmem, tak jak najczęściej dzieje się to w relacji fana mówiącego do innego fana” – tłumaczą autorzy.

W artykule BookRiot zauważono z kolei, że był to “kompletny przypadek”, a jednak dotarł do “sedna tego, co jest tak wspaniałe w książkowych mediach społecznościowych w najlepszym wydaniu: nieokiełznanego entuzjazmu”.

Zapraszamy do udziału w szkoleniu: Strategia social media dla branży książkowej

 

 

 

Książka, o której mowa to „Tak właśnie przegrywasz Wojnę Czasu”, uhonorowana w 2019 roku nagrodami Hugo i Nebula powieść epistolarna science-fiction, opowiadająca o dwóch rywalizujących agentkach podróżujących w czasie, pracujących przeciwko sobie, a następnie zakochujących się poprzez listy i notatki, które pozostawiają dla siebie w czasie i przestrzeni. Określana jest mianem queerowy romans science-fiction.

Powieść właśnie ukazuje się w Polsce nakładem wydawnictwa Uroboros, w tłumaczeniu Anny Warso.

Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, kiedy książka odrodziła się dzięki rekomendacjom w mediach społecznościowych. Dobrym przykładem jest “Pieśń Achillesa” Madeline Miller, która zyskała powszechną sławę dzięki TikTokowi.

 

Podaj dalej
Autor: ET