Wtorek, 7 kwietnia 2009
Rozmowa tygodnia
Rozmowa z Włodzimierzem Albinem – prezesem Wolters Kluwer Polska W przypadku podmiotów takich jak Wolters Kluwer Polska od dawna nie można mówić o wydawnictwie książkowym, ale o firmie, która dostarcza treści – na różnych nośnikach. Jeżeli przestanie się o nas mówić „wydawnictwo”, niedługo wydawnictw nie będzie w ogóle. Ponieważ każdy ma na koncie mniejsze lub większe doświadczenia na tym polu. Tak, i powinniśmy skończyć z tworzeniem sztucznych podziałów. Nie ma znaczenia, czy publikujemy on-line, off-line, na płytach czy na papierze… Wszyscy dostarczamy treść. Przyjęcie takiego punktu widzenia ułatwi zresztą później klasyfikację działających na tym rynku podmiotów. Przez lata zżymano się, że w rankingach największych wydawnictw na równi traktujemy firmy takie jak twoja z innymi – ponieważ u ciebie w przychodach dominuje elektronika. Tymczasem niebawem – jeśli by stosować proponowaną metodologię – z zestawień znikłyby wydawnictwa referencyjne. Co wówczas? Właśnie. Przecież encyklopedie i słowniki od lat udostępniane są w rozmaity sposób. Czy słownik w Internecie przestaje być słownikiem? Podobnie jak publikacje do nauki języków obcych. Mało tego – wiele naszych tytułów dostępnych jest równolegle na różnych nośnikach. Sprzedawane na płytach aktualizowane są przez Internet, tradycyjne książki także mają dołączane płyty. W WKP aż 80 proc. przychodów daje szeroko rozumiana elektronika i jest to największy udział tej grupy wśród wydawnictw profesjonalnych. W przypadku największych konkurentów – LexisNexis i Becka – udział elektroniki w ich …
Wyświetlono 25% materiału - 222 słów. Całość materiału zawiera 891 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się