Czwartek, 9 lipca 2020
Nowość Wydawnictwa CeDeWu

W książce omówiono wyzwania związane z przekazywaniem na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie. Trudność podjętej problematyki wynika z występowania na tym rynku różnych kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), z ograniczoną możliwością zakupu oraz leków OTC (wydawanych bez recepty), suplementów diety i dermokosmetyków, nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty (np. żywność).

Dodatkowo ze względu na specyficzne uwarunkowania prawne, występują na nim ograniczenia stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz.

Na wspomniane kwestie nakładają się ponadto względy etyczne, które często powodują odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesach komunikacji.
Ze względu na powyższe odrębności rynku farmaceutycznego, analizie poddano następujące zagadnienia:
• procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych;
• uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym;
• narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę;
• wyzwania dla komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej;
• dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych, bazujące na opisie studiów przypadków.

Prowadzone rozważania podsumowano rekomendacjami w kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw działających na omawianym rynku, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie społeczeństwa.

 

Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym. Implikacje teoretyczne i wyzwania dla praktyki

Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk

Rok wydania: 2020
Oprawa: Miękka
Format: 165×235
Stron: 296
ISBN: 978-83-8102-390-0

Cena: 77:00zł

Wydawnictwo CeDeWu

https://cedewu.pl/Komunikacja-marketingowa-na-rynku-farmaceutycznym-Implikacje-teoretyczne-i-wyzwania-dla-praktyki-p2840

Polub nas na Facebooku: https://www.facebook.com/CeDeWupl/

 

Zapraszamy do księgarni stacjonarnej Wydawnictwa CeDeWu znajdującej się przy ulicy Żurawiej 47 w Warszawie!

 

Podaj dalej