Poniedziałek, 15 maja 2000
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego - Nie ma powodu do siania niepokoju w sytuacji, gdy z naszym wydawnictwem nie dzieje siÍ nic niedobrego - powiedziała Bibliotece Analiz Monika SzymaŇska, szefowa działu marketingu Wydawnictwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Do koŇca marca 1996 roku Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego było typowym wydawnictwem uczelnianym. NastÍpnie z dniem 1 kwietnia 1996 roku zostało przekształcone w spŰłkÍ z ograniczoną odpowiedzialnoúcią, w ktŰrej 100 proc. udziałŰw objął Uniwersytet Wrocławski. Jak kařda oficyna wydająca publikacje naukowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego adresowało swoją ofertÍ do wąskiego grona odbiorcŰw. Ksiąřki ukazywały siÍ w niskich nakładach i były to w wiÍkszoúci pozycje z punktu widzenia rynkowego "niesprzedawalne". Oczywiúcie sprawiało to, ře wydawnictwo było nierentowne. - Wydawnictwo uczelniane nie moře byĘ wydawnictwem dochodowym - twierdzi Monika SzymaŇska - Ale ktoú musi wydawaĘ takie ksiąřki i my chcemy to robiĘ. Ze wzglÍdu na nierentownoúĘ spŰłki podjÍto działania zmierzające do przekształcenia firmy, by działała w korzystniejszej formule prawnej. Podczas głosowania w Senacie Uniwersytetu Wrocławskiego wiÍkszoúĘ głosują- cych opowiedziała siÍ za włączeniem wydawnictwa w struktury uczelni. Obecnie trwają poszukiwania właúciwej formuły, w jakiej oficyna miałaby funkcjonowaĘ. Prawdopodobnie schemat funkcjonowania wydawnictwa po przekształceniu, pozwoli firmie zachowaĘ niezaleřnoúĘ, a jednoczeúnie zagwarantuje - jako jednostce działającej w strukturze Uniwersytetu Wrocławskiego - úrodki finansowe od tej uczelni. - Uwařam, ře oúwiadczenie dyrektora uniwersytetu było przedwczesnym krokiem, szczegŰlnie ře nie było zgodne z faktycznym stanem rzeczy - stwierdziła Monika SzymaŇska. - Powstał zamiar przekształcenia spŰłki, ale nie zapadły jeszcze řadne decyzje, ktŰre uzasadniałyby takie wystąpienie. Uniwersytet nie podjął jeszcze decyzji co do naszych losŰw, wykazuje jedynie wolÍ, by dokonaĘ …
Wyświetlono 25% materiału - 253 słów. Całość materiału zawiera 1013 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się