Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce 2006"
Macmillan Polska Sp. z o.o.02-777 Warszawa, ul. Aleja Komisji Edukacji Narodowej 93/1,tel. tel. (022) 3211900, 3211901, fax (022) 6221032, 6221032, http://www.macmillan.pl, email info@macmillan.pl Przychód ze sprzedaży książek wydawnictwa Macmillan Polska wyniósł w 2005 roku 14,13 mln zł i był o 8 proc. wyższy niż w roku poprzednim. Odkąd spółka działa na polskim rynku niemal rokrocznie notuje straty, a jej kapitały własne są głęboko ujemne, choć w 2004 roku zostały podniesione o 4 mln zł. Na koniec 2005 roku kapitały wynosiły minus 6,71 mln zł. Spółka zakończyła rok minimalną stratą w wysokości 93 tys. zł. Strata z lat 1999-2003 przekracza jednak 10 mln zł.W 2005 roku nakładem wydawnictwa ukazało się 129 tytułów, w tym 18 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 588 tys. egz., sprzedano ok. 700 tys. egz. Średnia cena książki wynosiła 23,50 zł. Na koniec roku w wydawnictwie zatrudnionych było 40 osób. W 2005 roku oferta Macmillana obejmowała głównie podręczniki szkolne i materiały służące do nauki języka angielskiego na wszystkich poziomach kształcenia. W ofercie jest ok. 1 100 tytułów międzynarodowych, wydawanych przez firmę-matkę i około 100 pozycji napisanych specjalnie dla naszych uczniów, opracowanych i wydrukowanych w Polsce. Proporcje sprzedaży są odwrotne – 80 proc. przychodu jest uzyskiwane ze sprzedaży publikacji polskich, 20 proc. z oferty międzynarodowej.W 2005 roku najlepiej sprzedawały się książki z serii „Superworld” przeznaczone dla uczniów klas I-III (łącznie ich sprzedaż sięga ok. 100 tys. egz. rocznie) oraz „Format” – podręczniki dla nowego liceum – łącznie ponad 120 tys. egz. …
Wyświetlono 25% materiału - 240 słów. Całość materiału zawiera 963 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się