Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Zysk i S-ka Wydawnictwo Spółka Jawna61-774 Poznań, ul. Wielka 10,tel. (061) 8532767, fax (061) 8526326, http://www.zysk.com.pl, e-mail sekretariat@zysk.com.pl W 2005 roku przychód ze sprzedaży książek wydawnictwa Zysk i S-ka wyniósł 14,11 mln zł. W porównaniu z rokiem 2004, oznacza to spadek sprzedaży o 10 proc. Opublikowano 222 tytuły, w tym 143 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 775 tys. egz., sprzedano 881 tys. egz. Procentowa struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 60 proc. – beletrystyka, 20 proc. – poradniki, 10 proc. – podręczniki akademickie, 10 proc. – sport, zdrowie, kulinaria. Na koniec 2005 roku w wydawnictwie zatrudnionych było 25 osób.W rekordowym dla firmy roku 2001 – kiedy oficyna opublikowała „Dziennik Bridget Jones” – przychody wydawnictwa Zysk i S-ka wzrosły o 43 proc. w stosunku do 2000 roku, do poziomu 18,5 mln zł, a nakłady o 52 proc., do najwyższego w historii oficyny poziomu 1,5 mln egz. Lata 2002-2004 przyniosły powolny spadek obrotów i nakładów. Mamy ok. 15 mln zł przychodu, a w roku wydania „Bridget Jones” mieliśmy 18 mln zł. To samo jest przecież w przypadku Media Rodzina, które ogromny wzrost ma wówczas, gdy ukazuje się kolejny tom „Harry'ego Pottera”. Oczywiście, można powiedzieć, że źle się ulokowało pieniądze zarobione na bestsellerze. My na pewno nie uniknęliśmy błędów, wypuściliśmy na rynek wiele niepotrzebnych książek, na których albo nie zarobiliśmy, albo zarobiliśmy bardzo mało. Ale też nasze przychody, choć spadły po 2001 roku, to cały czas są wyższe niż w czasach sprzed „Dziennika Bridget Jones” – komentuje Tadeusz Zysk, właściciel wydawnictwa . Największy hit ostatnich lat w ofercie wydawnictwa to niewątpliwie dwie książki Helen Fielding  „Dziennik Bridget Jones” i kontynuacja tej powieści „W pogoni za rozumem”. Do połowy 2006 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy obydwu książek. Drugi hit to wznowienia (w nowym przekładzie Jerzego Łozińskiego) „Władcy Pierścieni” Tolkiena. Łącznie od chwili wprowadzenia tych pozycji do oferty Zyska i S-ki sprzedaż osiągnęła poziom ok. 500 tys. egz. W ofercie oficyny są także popularne poradniki psychologiczne – największym przebojem okazała się tutaj książka Johna Graya „Mężczyźni są z Marsa, kobiety są z Wenus”, której łączna sprzedaż osiągnęła poziom 300 tys. egz.Do najlepiej sprzedających się książek wydawnictwa Zysk i S-ka w 2005 roku należały: „Hodowcy lalek” Urszuli Sipińskiej – sprzedano ponad 20 tys. egz., autobiografia Jerzego Dudka …
Wyświetlono 25% materiału - 369 słów. Całość materiału zawiera 1479 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się