Wtorek, 16 sierpnia 2022
Problemy z realizacją zamówień

Klienci sklepu Merlin.pl po raz kolejny alarmują o niezrealizowanych zamówieniach i problemach ze zwrotem środków pieniężnych. UOKiK potwierdza, że sprawa jest mu znana i informuje o wszczęciu dochodzenia wyjaśniającego. Spółka twierdzi natomiast, że zamówienia realizowane są bez przeszkód, a wcześniejsze problemy wynikały z gradobicia i zalania powierzchni magazynowej – informuje bankier.pl.

Z redakcją Bankier.pl skontaktowała pani Izabela, która od stycznia 2022 roku próbuje odzyskać pieniądze za książkę zakupioną w Merlin.pl. Jak opisuje, z informacji podanych na stronie sklepu internetowego wynikało, że produkt znajduje się na stanie i jest gotowy do wysyłki w ciągu 24 godzin. Po kilku dniach otrzymała wiadomość, że z powodu problemów logistycznych paczka trafi do niej w późniejszym terminie.

“Zależało mi na jak najszybszej dostawie, więc postanowiłam zrezygnować z oczekiwania, anulować zamówienie i kupić książkę gdzie indziej. Od stycznia pieniądze nie wróciły jednak na moje konto. W lutym poinformowano mnie jedynie, że przyczynami opóźnień są urlopy w dziale księgowości i migracja danych do nowego systemu. Od tego momentu jakiekolwiek próby skontaktowania się sklepem – czy to telefonicznie, czy przez Instagram i Facebook – okazywały się bezskuteczne” – wyjaśnia czytelniczka.

Pani Izabela postanowiła skorzystać z pomocy lokalnego rzecznika konsumentów, ale i on odbił się od ściany. Zdążył natomiast skierować skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Instytucja odpowiedziała, że „bada sprawę, a temat jest jej znany od dawna”. O żadnym przełomie nie było jednak mowy.

Jak wyjaśnia Merlin.pl, od w okresie od wznowienia działalności, czyli 19 kwietnia 2022 r., nie odnotował problemów związanych z realizacją zamówień”. “Obecnie sprzedaż przebiega bez żadnych przeszkód, a zwroty są realizowane na bieżąco” – przekazali redakcji Bankier.pl przedstawiciele firmy.

Jak dodano, historyczne problemy związane z realizacją zamówień wynikały z przyczyn losowych, na które spółka nie miała bezpośredniego wpływu. “Jesienią 2021 w wyniku gradobicia został uszkodzony dach powierzchni magazynowej i w konsekwencji doszło do zalania i utraty znaczącej części artykułów oferowanych do sprzedaży. Obecnie pracujemy nad niezrealizowanymi zwrotami, o wszystkich istotnych krokach w tym procesie poinformujemy klientów w stosownym czasie” – podkreślono.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Bankier.pl