Wtorek, 16 kwietnia 2024
Współpraca z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem

W związku z poszukiwaniem nowych form dzielenia się wiedzą ze społeczeństwem, a przede wszystkim – z przedsiębiorcami, wydawnictwo wprowadza cykl podcastów o książkach i nowe podejście do budowy społeczności czytelników.

W tym celu wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę z byłym dziennikarzem radiowej Trójki Damianem Kwiekiem oraz byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego Michałem Proszowskim. Warszawski wydawca książek o sprawach międzynarodowych, biznesie i coachingu zamierza wzmocnić relacje z czytelnikami i zwiększyć wpływ na debatę publiczną.

Systematyczne publikacje rozmów m.in. o zjawiskach w polityce światowej, wyzwaniach biznesowych i technikach rozwoju osobistego wystartują przed wakacjami. Będą miały formy wideo i audiopodcastów dostępnych w kanałach społecznościowych. Za ich produkcję i zakres merytoryczny będzie odpowiadał Damian Kwiek. Michał Proszowski wesprze marki MT Biznes pod kątem społecznościowego zaangażowania, opartego o wypracowane z zespołem wydawnictwa założenia i mechanizmy. Tu także pierwsze efekty pojawią się w drugim kwartale roku.

— Kluczem, według którego wybieramy książki do naszej oferty, jest ich praktyczność i “narzędziowość” z perspektywy czytelnika. Dużą wagę przykładamy także do formy – stosujemy miękkie oprawy, duże skrzydełka i czytelny layout. Od kilku lat jesteśmy także prekursorem zmian na rynku wydawniczym, dążymy do stworzenia warunków zdrowej konkurencji — zaznacza prezeska wydawnictwa, Katarzyna Graca: i dodaje: — Sami na co dzień wykorzystujemy wiedzę z książek, które wydajemy, dlatego uznaliśmy, że warto dzielić się nią również w innych formach. I stąd pomysł na podcasty. Chcemy, żeby była to platforma wymiany opinii dla naszych autorów, jak i okazja do znajdowania nowych czytelniczych perełek – wyjaśnia prezeska wydawnictwa.

MT Biznes wydaje tytuły pod kilkoma specjalistycznymi markami, czyli tzw. imprintami. Są to Prześwity, Laurum, Poltext i Słówko. Stołeczna firma prowadzi też księgarnię internetową Gruby Tom.

Wśród autorów są np. ekonomista z Banku Światowego, Marcin Piątkowski, badaczka sztucznej inteligencji z Akademii Leona Koźmińskiego, Aleksandra Przegalińska, a także minister spraw zagranicznych Ukrainy, Dmytro Kułeba. Firma wprowadza na rynek czytelniczy poradniki biznesowe takich ekspertów jak Ken Blanchard, Spencer Johnson czy Patrick Lencioni.

Spółka specjalizuje się w literaturze faktu, która objaśnia czytelnikom świat. Do najbardziej popularnych pozycji należą: “Złoty wiek” o polskim sukcesie gospodarczym, “Wielka wojna o chipy” analizująca walkę na rynku półprzewodników, “AI w strategii” skupiona na potencjale sztucznej inteligencji w zarządzaniu czy “Nowy jednominutowy menedżer” – uaktualnienie słynnego podręcznika dla osób odpowiedzialnych za kierowanie zespołami. W ofercie wydawnictwa jest blisko 700 książek. Organizacyjnie za wszystkimi markami stoją dwie spółki: MT Biznes i Poltext.

— W knowledge up koncentrujemy się na wartości wynikającej z wiedzy, zatem organizacja, taka jak MT Biznes, która udostępnia terabajty rzetelnych danych, analiz i praktycznych wskazówek, jest dla nas wymarzonym partnerem. Wykorzystamy swoje doświadczenie w pracy dla klientów z sektora nauki, żeby treści wydawnictwa miały szansę docierać do jak najszerszej publiczności i twórczo wpływać na dyskusję o najważniejszych problemach istotnych społecznie w Polsce — mówi Michał Proszowski, general manager knowledge up.

Jak dodaje Damian Kwiek, dyrektor industry up, w związku z pracą dla branży biznesowej zna od dawna działalność wydawniczą MT Biznes: — Korzystałem z naukowych opracowań o ekonomii i zarządzaniu, zatem miałem okazję przekonać się o jakości merytorycznej tych publikacji. W planie działań komunikacyjnych mamy m.in. produkcję podcastów nie tylko o książkach, ale o zjawiskach, jakie są w nich drobiazgowo przedstawiane. Stworzenie autorom publikacji warunków do szerokiego dzielenia się wiedzą, także za pomocą nowoczesnych kanałów, wzmocni oddziaływanie ich książek. A w czasach, kiedy brak wiedzy i manipulowanie powierzchownymi informacjami sprawiają nam tak wiele problemów, rzetelne źródła są szczególnie potrzebne — przekonuje dyrektor industry up.

W listopadzie ubiegłego roku Damian Kwiek rozpoczął współpracę z Radiem Nowy Świat, dla którego nagrywa podcasty pt. “5 rewolucja”. Programy są poświęcone przemysłowi 5.0, czyli wykorzystywaniu nowoczesnych technik organizacyjnych oraz rozwiązań cyfrowych m.in. w produkcji. Wcześniej Kwiek był przez 20 lat dziennikarzem radiowym, m.in. w III Programie Polskiego Radia. Później pracował w CHIP-ie i Platformie Przemysłu Przyszłości. Michał Proszowski to ekspert w dziedzinie komunikacji i doświadczony menadżer. Długo był związany ze spółką PGE Narodowy, gdzie odpowiadał za jej wizerunek. Wcześniej pracował w Onecie i Rzeczpospolitej.

Podaj dalej
Autor: ET