Czwartek, 17 lipca 2008
Debaty o kanonie lektur szkolnych ciąg dalszy
Według Ragny Ślęzakowskiej, nauczycielki z dwudziestoletnim doświadczeniem i ekspertki warszawskiej Okregowej Komisji Egzaminacyjnej: „Ogłoszona przez MEN lista lektur szkolnych pozwoli nauczycielom swobodniej układać program, ale utrudni sprawdzenie znajomości literatury na egzaminach”. Twierdzi ona, że taka dowolność w wyborze lektur może być zaletą z punktu widzenia nauczyciela języka polskiego, a wadą z punktu widzenia systemu egzaminacyjnego. Przy wskazaniu na trzy (gimnazjum) oraz siedem tekstów (liceum) obowiązkowych bardzo ogranicza się liczbę utworów, na których można będzie oprzeć się w arkuszach egzaminacyjnych. „Nauczyciel, to też człowiek myślący a nie urzędnik czekający na odgórne dyrektywy. To, co uczeń przeczyta, zanalizuje, zrozumie i jaka będzie jakość tej edukacji zależy przede wszystkim od nauczyciela i taki czy inny kształt listy …
Wyświetlono 25% materiału - 114 słów. Całość materiału zawiera 458 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.