Wtorek, 12 października 2021

Rozmowa z Arkadiuszem Seidlerem, prezesem zarządu Audioteka S.A.

W sierpniu tego roku zostałeś prezesem Audioteki. Jaki masz pomysł na dalszy rozwój firmy?

Wbrew pozorom nie planuję wielkich rewolucji – głównie dlate­go, że sytuacja tego nie wymaga. Audioteka jest liderem polskie­go rynku audio, z sukcesem rozwijamy się na rynkach między­narodowych, jesteśmy silni w Czechach i na Litwie. Na bardzo  dojrzałym niemieckim rynku także mamy już ugruntowaną po­zycję, a z kolei w Turcji jesteśmy na etapie budowania świado­mości formatów audio. Ekspansja międzynarodowa znajduje się wysoko na liście naszych celów strategicznych, ale priorytet ma obrona pozycji lidera w Polsce, Czechach i na Litwie.

Nasza strategia obejmuje również szereg działań nowator­skich, zarówno w obszarze technologii, jak i kontentu. Chcemy kreować trendy w usługach mobilnych i subskrypcyjnych. Naj­ważniejszym obszarem, w który będziemy inwestować, pozo­stanie jednak kontent – nie ze względu na to, że obszar ten jest najbliższy mojemu sercu, ale dlatego, że klienci cenią Audiotekę za najszerszą w Polsce ofertę, wspaniałe superprodukcje oraz za oryginalne audioseriale i audio reportaże, czyli de facto za to, że mogą tak dobrze spędzić czas z Audioteką „na uszach”.

Wiemy, że Audioteka osiągnęła wielkie sukcesy…

Mogę się pochwalić kilkoma osiągnięciami. Po pierwsze to nasze wyniki finansowe i wzrost obrotów, który wynosi znacznie powy­żej 30 proc. rok do roku. Taka dynamika utrzymuje się już kolej­ny rok! 2020 rok zamknęliśmy ponad 30-procentowym wzrostem i był to najlepszy, w porównaniu do poprzednich lat, okres w hi­storii Audioteki. Już dziś wiemy, że rok 2021 będzie jeszcze lepszy…

W numerze także:

O czytelnictwie w Sejmie – czy będzie dyskusja poświęcona rynkowi?

Rynek książki według PwC – minimalny średnioroczny wzrost

Bookcout.pl, czyli o tym, jak dobre teksty szukają wydawcy i vice versa

Jeremy Neate, szef Działu Badań i Międzynarodowego Rozwoju w Nielsen Bookscan: Nie można zarządzać tym, czego nie można zmierzyć

24. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie – niezbędnik targowy

Top 20 podręczników od 11 lipca do 2 października – “Już na pierwszy rzut oka widać dominację Nowej Ery, a także wzrost rabatów w stosunku do poprzedniego roku”

Raport e-commerce w Polsce – zakupy przez internet produktów z kategorii “książki, płyty, filmy” zadeklarowało 56 proc. badanych. Z kolei zakup w kategorii “multimedia (aplikacje, e-booki) – 30 proc. badanych.

 

‼ Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/

Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.

Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Podaj dalej