Rozmowa z Arkadiuszem Seidlerem, prezesem zarządu Audioteka S.A.
W sierpniu tego roku zostałeś prezesem Audioteki. Jaki masz pomysł na dalszy rozwój firmy?
Wbrew pozorom nie planuję wielkich rewolucji – głównie dlatego, że sytuacja tego nie wymaga. Audioteka jest liderem polskiego rynku audio, z sukcesem rozwijamy się na rynkach międzynarodowych, jesteśmy silni w Czechach i na Litwie. Na bardzo dojrzałym niemieckim rynku także mamy już ugruntowaną pozycję, a z kolei w Turcji jesteśmy na etapie budowania świadomości formatów audio. Ekspansja międzynarodowa znajduje się wysoko na liście naszych celów strategicznych, ale priorytet ma obrona pozycji lidera w Polsce, Czechach i na Litwie.
Nasza strategia obejmuje również szereg działań nowatorskich, zarówno w obszarze technologii, jak i kontentu. Chcemy kreować trendy w usługach mobilnych i subskrypcyjnych. Najważniejszym obszarem, w który będziemy inwestować, pozostanie jednak kontent – nie ze względu na to, że obszar ten jest najbliższy mojemu sercu, ale dlatego, że klienci cenią Audiotekę za najszerszą w Polsce ofertę, wspaniałe superprodukcje oraz za oryginalne audioseriale i audio reportaże, czyli de facto za to, że mogą tak dobrze spędzić czas z Audioteką „na uszach”.
Wiemy, że Audioteka osiągnęła wielkie sukcesy…
Mogę się pochwalić kilkoma osiągnięciami. Po pierwsze to nasze wyniki finansowe i wzrost obrotów, który wynosi znacznie powyżej 30 proc. rok do roku. Taka dynamika utrzymuje się już kolejny rok! 2020 rok zamknęliśmy ponad 30-procentowym wzrostem i był to najlepszy, w porównaniu do poprzednich lat, okres w historii Audioteki. Już dziś wiemy, że rok 2021 będzie jeszcze lepszy…
W numerze także:
O czytelnictwie w Sejmie – czy będzie dyskusja poświęcona rynkowi?
Rynek książki według PwC – minimalny średnioroczny wzrost
Bookcout.pl, czyli o tym, jak dobre teksty szukają wydawcy i vice versa
Jeremy Neate, szef Działu Badań i Międzynarodowego Rozwoju w Nielsen Bookscan: Nie można zarządzać tym, czego nie można zmierzyć
24. Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie – niezbędnik targowy
Top 20 podręczników od 11 lipca do 2 października – “Już na pierwszy rzut oka widać dominację Nowej Ery, a także wzrost rabatów w stosunku do poprzedniego roku”
Raport e-commerce w Polsce – zakupy przez internet produktów z kategorii “książki, płyty, filmy” zadeklarowało 56 proc. badanych. Z kolei zakup w kategorii “multimedia (aplikacje, e-booki) – 30 proc. badanych.
‼ Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/
Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.
Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.