Poniedziałek, 16 maja 2022

Dla nas nie ma książek niedostępnych – rozmowa z Anną Wolińską, właścicielką firmy Lexicon

W ubiegłym roku w październiku odszedł od nas Maciej Wo­liński, założyciel firmy Lexicon, zasłużony księgarz, wspania­ły znawca publikacji naukowych. Teraz to ty zajmujesz się jej prowadzeniem.

Tak, to przejście jednak niewiele zmieniło w moim życiu. Tata już od pewnego czasu chorował i tak naprawdę to ja zarządza­łam firmą.

A od jak dawna jesteś związana z Lexiconem?

Od zawsze! Od najmłodszych lat pomagałam rodzicom w pro­wadzeniu firmy. Na pewno różniliśmy się z tatą podejściem – on utrzymywał kontakty towarzyskie, a ja, tak jak mama, pracowa­łam w sercu firmy. To mama stworzyła cały mechanizm dzia­łania i funkcjonowania firmy.

Przypomnijmy, jak doszło do jej powstania…

Tata, Maciej Woliński, przez wiele lat pracował w księgarni w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Tam poznał też mamę, Grażynę. Zajmowali się wydawnictwami zagranicznymi i to ona zainspirowała go do tego, żeby wspólnie stworzyli własną firmę eksportującą polskie książki.

Jak duża jest kartoteka waszych klientów?

Współpracują z nami wszystkie znaczące uniwersytety ze Stanów Zjednoczonych, mamy dużo odbiorców z Unii Eu­ropejskiej i Wielkiej Brytanii. Firma uczestniczy w kon­gresach slawistów i bibliotekarzy w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech, organizuje wystawy polskiej książki naukowej. Generalnie baza naszych klientów obejmuje niemal każdy zakątek świata.

W jaki sposób wasi klienci otrzymują informacje o nowych tytułach?

Na naszej stronie internetowej udostępniamy opracowane przez nas katalogi. Każdy klient otrzymuje również informację e-mailowo. To, co oferujemy, to jest nasz indywidualnie dopraco­wany wybór. A bywają w katalogach książki trudno dostępne w hurtowniach, czy też dostępne wyłącznie u nas. Tak właśnie działamy – nie oferujemy tylko tego, co jest powszechnie do­stępne, ale pomagamy zdobyć to, co jest niedostępne. (…)

 

W numerze także: 

Targi Książki w Warszawie – branżowy niezbędnik

O Instytucie Książki, PIW-ie i księgarniach w Sejmie

Księgarskie wyzwania i propozycje wsparcia – odłożone święto księgarzy. W Klubie Księgarza przy Rynku Starego Miasta 22/24 w Warszawie 7 maja odbyło się spotkanie z inicjatywy Zofii Szpojankowskiej, przewodniczącej Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, pod hasłem „Z czego żyje księgarz”

Wzrost przychodów Książnicy Polskiej – rozmowa z Łukaszem Okuniewskim

Decydują dwie rzeczy: kadry i chęć nieustannego rozwoju. Jeśli chodzi o kadry, to bardzo stawiamy na indywidualność i samodzielność księgarza, staramy się motywować i edukować naszych pracowników. Samodzielność to zresztą credo Książnicy, jeśli ktoś jest kreatywny, to w Książnicy znajduje pole do eksperymentowania. (…) Widzę też, jak gigantyczny postęp zrobiliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, jeśli chodzi o procesy biznesowe i operacyjne zachodzące w Książnicy. To są te same księgarnie, w dużej mierze ci sami ludzie, ten sam szyld, ale już zupełnie inna firma. Nie ma tygodnia, w którym czegoś byśmy nie po
prawili, nie wdrożyli nowego pomysłu czy
technologii”.

Kompap planuje przejęcie drukarni cyfrowej

Chcemy rozszerzyć naszą ofertę o druk cyfrowy i w związku z tym jesteśmy zainteresowani akwizycją spółki o takim profilu. Mam nadzieję, że uda się nam sfinalizować te plany do jesieni tego roku – szacuje Waldemar Lipka, prezes Kompapu.

Najlepszy wynik Arctic Paper w burzliwych czasach

Top 10 Nielsen Bookscan Polska w kategoriach fiction, non-fiction, dla dzieci i młodzieży

Rozmowa z Ryszardem Uljańskim, opiekunem zbiorów Muzeum Papieru i Druku

“Jak uruchomimy ekspozycję, to chciałbym zaprosić wydawnictwa, które robią bardzo dobre książki – od treści po formę graficzną. Na początek chciałbym zaprosić gdańskie wydawnictwo słowo/obraz terytoria”

 

Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)

https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/

Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.

Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.

Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.

Podaj dalej