Dla nas nie ma książek niedostępnych – rozmowa z Anną Wolińską, właścicielką firmy Lexicon
W ubiegłym roku w październiku odszedł od nas Maciej Woliński, założyciel firmy Lexicon, zasłużony księgarz, wspaniały znawca publikacji naukowych. Teraz to ty zajmujesz się jej prowadzeniem.
Tak, to przejście jednak niewiele zmieniło w moim życiu. Tata już od pewnego czasu chorował i tak naprawdę to ja zarządzałam firmą.
A od jak dawna jesteś związana z Lexiconem?
Od zawsze! Od najmłodszych lat pomagałam rodzicom w prowadzeniu firmy. Na pewno różniliśmy się z tatą podejściem – on utrzymywał kontakty towarzyskie, a ja, tak jak mama, pracowałam w sercu firmy. To mama stworzyła cały mechanizm działania i funkcjonowania firmy.
Przypomnijmy, jak doszło do jej powstania…
Tata, Maciej Woliński, przez wiele lat pracował w księgarni w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Tam poznał też mamę, Grażynę. Zajmowali się wydawnictwami zagranicznymi i to ona zainspirowała go do tego, żeby wspólnie stworzyli własną firmę eksportującą polskie książki.
Jak duża jest kartoteka waszych klientów?
Współpracują z nami wszystkie znaczące uniwersytety ze Stanów Zjednoczonych, mamy dużo odbiorców z Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii. Firma uczestniczy w kongresach slawistów i bibliotekarzy w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech, organizuje wystawy polskiej książki naukowej. Generalnie baza naszych klientów obejmuje niemal każdy zakątek świata.
W jaki sposób wasi klienci otrzymują informacje o nowych tytułach?
Na naszej stronie internetowej udostępniamy opracowane przez nas katalogi. Każdy klient otrzymuje również informację e-mailowo. To, co oferujemy, to jest nasz indywidualnie dopracowany wybór. A bywają w katalogach książki trudno dostępne w hurtowniach, czy też dostępne wyłącznie u nas. Tak właśnie działamy – nie oferujemy tylko tego, co jest powszechnie dostępne, ale pomagamy zdobyć to, co jest niedostępne. (…)
W numerze także:
Targi Książki w Warszawie – branżowy niezbędnik
O Instytucie Książki, PIW-ie i księgarniach w Sejmie
Księgarskie wyzwania i propozycje wsparcia – odłożone święto księgarzy. W Klubie Księgarza przy Rynku Starego Miasta 22/24 w Warszawie 7 maja odbyło się spotkanie z inicjatywy Zofii Szpojankowskiej, przewodniczącej Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, pod hasłem „Z czego żyje księgarz”
Wzrost przychodów Książnicy Polskiej – rozmowa z Łukaszem Okuniewskim
“Decydują dwie rzeczy: kadry i chęć nieustannego rozwoju. Jeśli chodzi o kadry, to bardzo stawiamy na indywidualność i samodzielność księgarza, staramy się motywować i edukować naszych pracowników. Samodzielność to zresztą credo Książnicy, jeśli ktoś jest kreatywny, to w Książnicy znajduje pole do eksperymentowania. (…) Widzę też, jak gigantyczny postęp zrobiliśmy w ciągu ostatnich kilku lat, jeśli chodzi o procesy biznesowe i operacyjne zachodzące w Książnicy. To są te same księgarnie, w dużej mierze ci sami ludzie, ten sam szyld, ale już zupełnie inna firma. Nie ma tygodnia, w którym czegoś byśmy nie po–
prawili, nie wdrożyli nowego pomysłu czy technologii”.
Kompap planuje przejęcie drukarni cyfrowej
Chcemy rozszerzyć naszą ofertę o druk cyfrowy i w związku z tym jesteśmy zainteresowani akwizycją spółki o takim profilu. Mam nadzieję, że uda się nam sfinalizować te plany do jesieni tego roku – szacuje Waldemar Lipka, prezes Kompapu.
Najlepszy wynik Arctic Paper w burzliwych czasach
Top 10 Nielsen Bookscan Polska w kategoriach fiction, non-fiction, dla dzieci i młodzieży
Rozmowa z Ryszardem Uljańskim, opiekunem zbiorów Muzeum Papieru i Druku
“Jak uruchomimy ekspozycję, to chciałbym zaprosić wydawnictwa, które robią bardzo dobre książki – od treści po formę graficzną. Na początek chciałbym zaprosić gdańskie wydawnictwo słowo/obraz terytoria”
Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej)
https://rynek-ksiazki.pl/kategoria-produktu/czasopisma/prenumerata/
Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku.
Nasze starania o dostarczanie informacji trwają już ponad dwadzieścia lat. Przez te lata zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Kupując subskrypcję, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.