Chcemy wyznaczyć nowe standardy – rozmowa z Markiem Cholewą, prezesem zarządu Europapier Polska
Firma Europapier jest częścią dużego koncernu…
Jest częścią grupy Heinzel, globalnego, branżowego koncernu. Jest to unikalna kombinacja Grupy, której korzyści dla klientów wynikają z całego łańcucha dostaw: produkcja celulozy, produkcja papieru, ogólnoświatowy handel papierem i celulozą na bazie tradingu. A także dystrybucja papierów poligraficznych, biurowych i opakowaniowych w Europie Środkowo-Wschodniej przez spółkę Europapier, jak też środków higieny i mediów do reklamy wizualnej.
Z jakimi drukarniami dziełowymi państwo współpracują?
Ze wszystkimi kluczowymi klientami w całej Polsce. Dla drukarń dziełowych Europapier ma nową, ciekawą ofertę, z którą wchodzimy aktualnie na rynek. Segment publishingu będzie stanowił teraz naszą największą koncentrację, jeśli chodzi o rozwój biznesu. Chcemy wyznaczyć nowe standardy na tym rynku i wnieść nowe wartości.
A drukarnie cyfrowe też są w kręgu zainteresowań?
Oczywiście również. Nasza oferta zdecydowanie obejmuje druk cyfrowy.
Jaka była pana droga biznesowa?
W tym roku mija dwadzieścia lat, odkąd dołączyłem do zespołu Europapier. Przez pierwsze lata odpowiadałem za sprzedaż papierów biurowych. Rozwijaliśmy ten jeden z kluczowych segmentów w ofercie Europapieru. Od 2010 roku pełniłem funkcję członka zarządu i szefa sprzedaży całej spółki Europapier w Polsce. Od roku 2018 mam przyjemność być prezesem zarządu spółki w Polsce. I mam ogromną satysfakcję, że w tym okresie spółka notuje najlepsze wyniki. Od trzech lat mamy najlepsze wyniki w całej Grupie Europapier w Europie. (…)
W numerze także:
✒️Minister Kultury krytycznie o rynku książki
✒️Odzew na apel księgarzy
✒️UOKiK wyraził zgodę na przejęcie WSiP
✒️Coraz mniejsze zapotrzebowanie na papier i tekturę
✒️Zadruki brzegów bloków – czy to stały trend?
✒️Rozmowa z Andrzejem Łuniewskim, właścicielem Drukarni ArtDruk
✒️Zapowiedzi budowy obiektu targowego w stolicy
✒️Relacja z Poznańskich Targów Książki i opinie uczestników
✒️Dyskusja „Dlaczego kultura dla dzieci jest ważniejsza, niż myślisz”
👉Zachęcamy do zamawiania prenumeraty (rocznej, półrocznej, kwartalnej) w naszym e-sklepie
✔️„Biblioteka Analiz” dostępna jest wyłącznie w prenumeracie. To profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim.
Pismo adresowane jest do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni i wszystkich osób związanych z branżą książkową. Istnieje na rynku od 2000 roku. Nasze starania o dostarczanie informacji trwają dwadzieścia trzy lata. Przez ten okres zmieniał się nasz rynek wydawniczy, zmieniły się technologie i trendy. Mamy nadzieję, że wiele z opublikowanych tekstów pozostanie nie tylko w historii polskiego rynku książki, ale także w żywej pamięci Czytelników naszego dwutygodnika.
Zamawiając prenumeratę, nie tylko trzymacie Państwo rękę na pulsie rynku, ale też wspieracie niezależne branżowe dziennikarstwo.