Czwartek, 13 marca 2008
Sprawą zajmie się UOKiK
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Księgarzy złożyło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie stosowania przez kilka sieci marketów nieuczciwych praktyk przy dystrybucji książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci”. Poniżej publikujemy pełny tekst wniosku wraz z uzasadnieniem.    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa Łobez, dn. 4 lutego 2008 roku Zawiadomienieo praktykach ograniczających konkurencję Przeciwko: 1. Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.(Biedronka), ul. Żniwna 5, 62-025 Kostrzyn 2. Kaufland Polska Markety Spółka z o.o., ul. Szybka 6-10, 50-421 Wrocław 3. Real Spółka z o.o., Al. Krakowska 61, 02-183 Warszawa 4. TESCO (Polska) Spółka z o.o., ul. Kapelanka 56, 30-347 Kraków 5. Media Markt Spółka z o.o., ul. Ostrobramska 79, 04-175 Warszawa Uzasadnienie Przedmiotem zarzucanej praktyki jest książka „Harry Potter i Insygnia Śmierci” wydana przez wydawnictwo Media Rodzina, mające siedzibę pod adresem 61-657 Poznań, ul. Pasieka 24. Jak podaje wydawnictwo, jest to ostatni tom przygód Harry’ego Pottera, w którym rozstrzygają się losy bohaterów poprzednich tomów. Został on wydany w rekordowym nakładzie 630 tys. egz. Druk 460 tys. egz. książki w miękkiej oprawie wykonały Poznańskie Zakłady Graficzne, a 170 tys. egz. w twardej oprawie wykonały Olsztyńskie Zakłady Graficzne. Książka w miękkiej oprawie ma drukowaną cenę 49 zł, a książka w twardej oprawie ma drukowaną cenę 59 zł. Zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Księgarzy z siedzibą w Łobzie zarzuca sieciom sklepów wielkopowierzchniowych: Biedronka, Kaufland, Real, Tesco i Media Markt działania niezgodne z prawem tj. obrazę art. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. …
Wyświetlono 25% materiału - 246 słów. Całość materiału zawiera 985 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się