Czwartek, 14 października 2021

Poczta Polska S.A. zakwalifikowała się do uczestnictwa w programie wprowadzanym obecnie na terenie Polski przez koncern Amazon. Spółka znalazła się w wąskim gronie przewoźników obsługujących usługę Amazon Prime, którą będą realizować kurierzy Pocztexu.

O usłudze Amazon Prime, dostępnej od niedawna dla polskich użytkowników, pisaliśmy tutaj.

Wyłonienie partnerów logistycznych na rzecz obsługi Amazon Prime nastąpiło po weryfikacji w zakresie spełnienia przez nich najwyższych standardów wymagalności. To kolejne rozszerzenie współpracy Poczty Polskiej z amerykańskim potentatem rynku e-commerce.

 – Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, aby otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Rozszerzenie współpracy o program Amazon Prime dowodzi, że świadczymy usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy atrakcyjnym partnerem biznesowym dla największych światowych koncernów – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne generują niecałe 20 proc. przychodów spółki. Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 roku przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe Poczty i sama Spółka.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Poczta Polska