Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. Eugeniusza Romera S.A. (PPWK)00-410 Warszawa, Aleja Bohaterów Września 9, tel. (022) 5851800, fax (022) 5851801,http://www.ppwk.com.pl, e-mail marketing@ppwk.pl Przychody ze sprzedaży PPWK wzrosły w 2005 roku o 11 proc. i wyniosły blisko 13 mln zł. Nakładem oficyny ukazało się 166 tytułów, w tym 68 pierwszych wydań w nakładzie 1,93 mln egz. Sprzedano 1,77 mln egz. map i atlasów.Bardzo duży zysk netto (10,3 mln zł) to przede wszystkim efekt sprzedaży spółki zależnej GeoInvent (dawniej PPWK Inwestycje) i związanego z tym przychodu finansowego. Kapitały własne PPWK wzrosły aż o 264 proc. Wartość aktywów i pasywów wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 7,65 mln zł, co również wiązać należy ze sprzedażą GeoInventu. Do inwestycji doszło 6 października 2005 roku. Holenderska spółka Tele Atlas NV odkupiła 100 proc. udziałów w GeoInvent za 6,35 mln euro (częściowo płatne w 2006 roku). W Grupie Kapitałowej PPWK GeoInvent została wyłączona z konsolidacji, stąd spadek przychodów skonsolidowanych (w trzech kwartałach 2005 roku GeoInvent dała ok. 5 mln zł przychodu oraz 1,4 mln zł straty).W 2005 roku PPWK umocniła swoją pozycję na rynku kartografii użytkowej. Najważniejsza seria – „Copernicus” – obejmuje już ponad 250 tytułów wydawanych w dziesięciu grupach tematycznych, obejmuje ponad 500 miast. Wg szacunków zarządu PPWK udział marki „Copernicus” w rynku detalicznym przekroczył 25 proc., a – jak czytamy w komentarzu do sprawozdania finansowego – strategia produktowa i dystrybucyjna zakłada osiągnięcie w roku 2006 40 proc., czyli ok. 1,8 mln sprzedanych egzemplarzy.W 2005 roku PPWK sprzedała o 90 proc. więcej map i atlasów z logo „Copernicus” niż w roku 2004. Poprawiła się również marża na sprzedaży, co wiązać należy z większymi przychodami uzyskanymi na tradycyjnych rynkach (przypomnijmy, że w 2004 roku PPWK osiągnęła wysokie przychody dzięki współpracy z Agorą i dostarczeniu map do „Gazety Wyborczej”, co dało duży obrót, ale niewielki zysk).Rafał Berliński, prezes PPWK, tak komentuje wyniki spółki za 2005 rok: Po kilku latach prób ostatecznie zrezygnowaliśmy z dalszego rozwoju własnych technologii telematycznych i opartych na nich usług. Sprzedając udziały w spółce PPWK GeoInvent udało nam się z bardzo korzystnym wynikiem zamknąć ten rozdział historii firmy. Dziś otwierają się nowe rynki, nowe technologie i czekają nowi klienci. W roku 2005 odzyskaliśmy dominującą pozycję na rynku kartografii, a należąca do nas marka „Copernicus” jest pozytywnie kojarzona. Dziś korzystając z siły marki wprowadzamy na rynek innowacyjne produkty i usługi oparte na tworzonych przez nas technologiach. Jestem głęboko przekonany, że korzystając ze zgromadzonych przez spółkę zasobów ludzkich, intelektualnych i kapitałowych uda nam się uzyskać silną pozycję na rynku kartografii cyfrowej. Rok 2006 będzie zatem kolejnym milowym krokiem w rozwoju firmy. Sądzę, że teraz jak nigdy dotąd (a pamiętajmy, że jesteśmy na rynku od 55 lat), mamy szanse na istotny wzrost …
Wyświetlono 25% materiału - 445 słów. Całość materiału zawiera 1780 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się