Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Siedmioróg Sp. z o.o.50-427 Wrocław, ul. Krakowska 90, tel. (071) 3772400, 3772401, fax (071) 3772421, http://www.siedmiorog.com.pl, e-mail wysylka@siedmiorog.pl W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek Wydawnictwa Siedmioróg wyniosły 13,33 mln zł (spadek o 7 proc.). Nakładem oficyny ukazało się 338 tytułów, w tym 108 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 1,46 mln egz., sprzedano 1,8 mln egz. Nadwyżka sprzedaży nad produkcją o 620 tys. egz. może wynikać z tego, że Siedmioróg jest wyłącznym dystrybutorem dwóch małych polskich oficyn (Promocja i Jasieńczyk), a od 2002 roku także publikacji Larousse’a.W 2005 roku wydawnictwo zrealizowało 600 tys. zł zysku, kapitały własne na koniec 2005 roku wynosiły 5,4 mln zł. Spółka zatrudniała 58 osób.Dotychczas nakładem edytora ukazało się łącznie ponad 1 200 tytułów, a w stałej ofercie jest około tysiąca książek. Blisko połowa oferty, ok. 500 tytułów, to szeroko rozumiane lektury szkolne i klasyka dla przedszkolaków. W tym segmencie Siedmioróg ma bardzo silną konkurencję ze strony dwóch krakowskich oficyn dysponujących własnymi liniami produkcyjnymi – Zielonej Sowy i Grega oraz warszawskiej Sary. Sprzedaż lektur stanowi znaczny odsetek przychodów wydawnictwa, ale i tak w ostatnich latach Siedmioróg musiał ustąpić pola konkurencji. Powód, dla którego nie udaje mi się wygrać z Gregiem i mogę powiedzieć, że przegrywam, jest taki, że Greg zaczął wydawać takie lektury, w których jest ściąga pozwalająca nie czytać książki, a jedynie streszczenie i ściągę. Moi współpracownicy, piszący dla mnie wstępy i opracowania szkolne, po prostu mi odmówili, mówiąc, że to jest poniżej ich godności – mówi Tomasz Michałowski, właściciel wydawnictwa Siedmioróg.Ok. 250 tytułów w ofercie Siedmioroga stanowią książki dla dzieci – począwszy od 1999 roku Siedmioróg produkuje i sprzedaje coraz więcej tzw. książek-zabawek, w których w Polsce specjalizuje się wydawnictwo Wilga. Kolejne 250 tytułów to oferta dla młodzieży. Do najlepiej sprzedających się pozycji wydawnictwa należy klasyka literatury dla dzieci: „Sto bajek” Brzechwy, „Akademia Pana Kleksa”, „Plastusiowy pamiętnik”, „Pinokio”. Właściciel wydawnictwa podejmował …
Wyświetlono 25% materiału - 306 słów. Całość materiału zawiera 1227 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się