Interaktywność zyskuje na popularności; a w ślad za nią podąża Jakub Ćwiek, autor ponad trzydziestu książek, teraz również twórca interaktywnego słuchowiska.
„Drelich. Bad Luck” to interaktywna produkcja audio, połączenie kryminału z elementami sensacji i gry wyboru. W rolę głównego bohatera – Marka Drelicha, wciela się Grzegorz Daukszewicz. Małżeństwu Drozdowskich głosu udzielają Edyta i Cezary Pazurowie. W mroczny świat thrillera słuchaczy wprowadza z kolei Filip Kosior. Nie brakuje także innych głosów, znanych w środowisku literackim: Przemka Corso, Janusza Zadury, Kamila Prubana i Marcina Kardacha.
Słuchowisko pozwala odbiorcom podejmować kluczowe decyzje fabularne, które mają realny wpływ na przebieg i zakończenie historii. Takie podejście poszerza znane dotąd granice odbioru literatury.
„Byłem zaskoczony tym, w jak wiele różnych stron w ogóle może potoczyć się opowieść. Nawet w życiu wszystko wydaje się prostsze – jest albo, albo. Tymczasem tutaj mamy niewiarygodną ilość prawdopodobnych zakończeń. Praca nad tym projektem była więc niezwykle ekscytująca” – mówi Cezary Pazura, odtwórca jednej z głównych ról.
„Chciałem, aby ta opowieść była dostępna dla wszystkich, nie tylko dla tych, którzy znają już historię Drelicha. Najważniejszym celem tego słuchowiska było pokazanie, że można przekraczać pewne konwencje i oddać odpowiedzialność w ręce odbiorców. Tym bardziej cieszę się, że udało nam się zgromadzić zespół naprawdę fajnych ludzi, którzy z zaangażowaniem i pozytywną energią podjęli się realizacji tego projektu” – mówi Jakub Ćwiek, autor słuchowiska.
Jakub Ćwiek to autor bestsellerowych cykli fantastycznych „Kłamca” i „Chłopcy”, horroru „Ciemność płonie” oraz kryminałów noir „Grimm City”. Od czterech lat mierzy się z literaturą crime, szukając w niej nieoczywistych ścieżek. Tak powstała seria „Drelich”, sensacja realizowana zgodnie z zasadami gatunku, ale przy zachowaniu pełnej wiarygodności. Do współpracy przy niej autor zaprosił szereg specjalistów, m.in. od choreografii walk.
Jakub Ćwiek odpowiada także za scenariusze do słuchowisk: „Robin Hood i kryształowy król” oraz „Jednooki król” dla Storytel, a także dwóch dużych produkcji tworzonych we współpracy z popularnym pisarzem Wojciechem Chmielarzem: audioserialu grozy „Skowyt” oraz emitowanego na antenie Radia Zet i nominowanego do Bestsellerów Empiku serialu „Niech to usłyszą”.
Współtworzy także wydawnictwo Pulp Books.
Główny bohater słuchowiska “Drelich. Bad Luck” realizuje skok na kantor, ale w wyniku niefortunnych zdarzeń pozostaje bez łupu, z połamanymi żebrami i bez możliwości ucieczki. Na jego drodze staje lokalny polityk, Zbigniew Drozdowski, który nieświadomy z kim ma do czynienia, proponuje podwózkę autostopowiczowi. Sytuacja komplikuje się w momencie, kiedy Drozdowski potrąca człowieka. Choć w teorii wypadek nie był jego winą, to jednak ma on świadomość, że fakt wypicia kilku kieliszków, zanim usiadł za kierownicą, będzie działać na jego niekorzyść. Polityk nie chce pogrzebać marzeń o swojej karierze, dlatego ma kilka opcji do wyboru – ucieczkę z miejsca wypadku i dogadanie się z pasażerem lub pozbycie się niewygodnego świadka. O tym, jak potoczy się ta opowieść, zadecyduje słuchacz, ponosząc wszelkie konsekwencje, które niosą za sobą podejmowane wybory.
Słuchowisko „Drelich. Bad Luck” dostępne jest w aplikacji PulpUp w formie ebooka i w wersji audio.
Pulp Books to wydawnictwo, które odwołuje się do tradycji literatury groszowej i jednocześnie całkowicie zmienia podejście do czytania. Twórcy oficyny – Jakub Ćwiek, Andrzej Kwiecień i Michał Rzepnikowski – nie ustają w poszukiwaniu nowych możliwości przekazywania tradycyjnych opowieści, łącząc różne formy przekazu i tworząc nowe, unikalne produkty. Jednym z nich jest aplikacja PulpUp. Znaleźć w niej można dobrze znane funkcjonalności – odtwarzacz audio, czytnik e-booków i zbiór literackich newsów połączone z dodatkowymi rozwiązaniami, ułatwiającymi czytanie – opcję PulpSync, z pomocą której można wygodnie przełączyć się między audiobookiem i e-bookiem bez utraty wątku, extrasy, czyli dodatkowe materiały, dzięki którym odbiorcy poznają kulisy powstawania powieści i poszczególnych scen oraz treści interaktywne czyli takie, w których użytkownik podejmuje decyzje i ma realny wpływ na przebieg wydarzeń.