Piątek, 17 września 2021

Należąca do Empiku spółka Pol Perfect, zajmująca się dystrybucją prasy, w 2020 roku zanotowała spadek przychodów o 21,1 proc. – do 100,57 mln zł i zysku netto z 3,9 do 2,34 mln zł. Według firmy przesądziło o tym zamknięcie salonów Empik na ponad półtora miesiąca po wybuchu epidemii.

Przychody Pol Perfect ze sprzedaży prasy zmalały rok do roku ze 109,11 do 86,82 mln zł, a z produktów pozaprasowych – z 16,09 do 12,17 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że w ub.r. 83,46 proc. jej wpływów zapewniła prasa krajowa, 2,04 proc. – zagraniczna, 11,64 proc. – produkty impulsowe (głównie słodycze i napoje), 2,21 proc. – usługi, a 0,65 proc. – inne produkty nieprasowe.

Pol Perfect dostarcza prasę i produkty impulsowe przede wszystkim do salonów stacjonarnych i na potrzeby sklepu internetowego Empiku. Przychody od innych podmiotów z grupy kapitałowej Empik w ub.r. wyniosły 79,13 mln zł, wobec 103,95 mln zł rok wcześniej.

Spółka ten spadek uzasadnia zamknięciem wszystkich salonów Empiku od połowy marca do początku maja, podczas pierwszego lockdownu po wybuchu epidemii. Ponadto Empik w maju nie otworzył od razu ponownie 42 salonów w centrach handlowych, negocjował nowe umowy z właścicielami galerii. Ostatecznie firma zrezygnowała z siedmiu placówek, z drugiej strony w ub.r. otworzyła 14 nowych sklepów, głównie w parkach handlowych.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Wirtualnemedia.pl