środa, 9 czerwca 2021
Sprzedano 330 tys. egzemplarzy książek

Empik poinformował, że w trwające 14 dni (19 maja – 1 czerwca) Wirtualne Targi Książki odwiedziło 1,1 mln widzów. Łącznie internauci złożyli 153 tys. zamówień, sprzedano 330 tys. egzemplarzy książek, w tym egzemplarze z autografami autorów. Największą popularnością cieszyła się literatura dziecięca i młodzieżowa, a także literatura obyczajowa oraz kategoria kryminał/sensacja/thriller.

Łącznie w trakcie trzeciej edycji Wirtualnych Targów Książki odbyło się 55 wydarzeń.

Jak poinformowano, wydarzenia zgromadziły o 72 proc. widzów więcej niż rok temu, podczas 1. edycji WTK w maju 2020 roku. Tyle że pierwsza edycja trwała siedem dni.

Najliczniejszą publiczność przed ekranami komputerów i smartfonów zgromadzili polscy twórcy – Marek Krajewski, Magdalena Grzebałkowska, Jakub Żulczyk, Wojciech Chmielarz i Natalia de Barbaro. Mediana widowni na eventach transmitowanych na Facebooku wyniosła aż 24 tys. widzów, a zasięg wszystkich transmisji sięgnął niemal 3 mln odbiorców. Do każdego ze spotkań wciąż można wrócić – nagrania pozostają dostępne na Facebooku oraz Instagramie Empiku.

Najlepiej sprzedające się w trakcie targów online tytuły to: „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „Zaginiona siostra. Siedem sióstr” Lucindy Riley, „Jesteś ważny, Pinku! Książka o poczuciu własnej wartości dla dzieci i dla rodziców trochę też” Urszuli Młodnickiej-Kornaś i Agnieszki Waligóry, „Mistrz Igrzysk Tytanów. Smocza Straż. Tom 4” Brandona Mulla oraz „Terapeutka” B.A. Paris.

– Zmienia się forma i przestrzeń, lecz emocje wywołane kontaktem z ulubionymi autorami i odkrywaniem premierowych tytułów, wciąż pozostają takie same. Z każdą kolejną edycją Wirtualnych Targów Książki staramy się zapewniać uczestnikom jak najlepsze doświadczenie – zarówno pod względem programu, jak i możliwości interakcji z twórcami. Tym razem, największe zaangażowanie było widoczne przy okazji spotkania z nieschodzącą z list bestsellerów od lutego Natalią de Barbaro, która wywołała ponad 10 tys. aktywności, czyli komentarzy, pytań, polubień i udostępnień – wskazuje Marcin Maćkiewicz, Manager Działu Eventów w Grupie Empik.

W ramach Wirtualnych Targów Książki odbyło się pięć branżowych webinarów związanych z rynkiem książki. W sumie wzięło w nich udział ponad 600 zarejestrowanych uczestników. Wśród prowadzących znaleźli się m.in. eksperci z Grupy Empik, pisarze, blogerzy czy twórcy podcastów. Najwięcej widzów zgromadziły spotkania poświęcone projektowaniu okładek książek oraz promocji książek w internecie.

Empik już zapowiada kolejną edycję Wirtualnych Targów Książki, które odbędą się jesienią tego roku.

 

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Empik