Poniedziałek, 12 czerwca 2000
Publikacje fachowe Jacek Włodarczyk - szef krakowskiej firmy BMR - ma nosa do znakomitych podrÍcznikŰw dla wydawcŰw. Po dwŰch klasycznych juř tytułach - "Zarządzaniu wydawnictwem" Johna Huenefelda i "Marketingu w wydawnictwie" Alison Baverstock - przyszła kolej na poradnik Thomasa Wolla - wiceprezesa i dyrektora generalnego wydawnictwa John Wiley & Sons "Jak osiągnąĘ zysk w wydawnictwie". Jest to ksiąřka przydatna przede wszystkim małym wydawcom, tym ktŰrzy samodzielnie muszą podejmowaĘ wiele kluczowych dla firmy decyzji - od nabywania praw autorskich, przez proces produkcji, po skuteczną dystrybucjÍ i promocjÍ. Synchronizacja wszystkich elementŰw, na ktŰre składa siÍ skuteczne wypromowanie tytułu w małym wydawnictwie jest szczegŰlnie wařna; czÍsto bowiem od jednego dobrze sprzedanego tytułu moře zaleřeĘ sukces całego przedsiÍbiorstwa. Podstawowe zasady, ktŰrych przestrzeganie gwarantuje sukces i dobrą reputacjÍ to: "Zaangařowanie, konsekwencja i wiarygodnoúĘ". To są, oczywiúcie, hasła, ktŰre mořna odnieúĘ do kařdej branřy i dowolnego produktu, a wartoúĘ podrÍcznika Thomasa Wolla nie w tym, ře nam je uúwiadamia. W tej ksiąřce znalazło siÍ jednak bardzo wiele praktycznych przykładŰw, jak dziÍki zaangařowaniu i konsekwencji budowaĘ wiarygodny wizerunek firmy oraz jak zaangařowanie przekładaĘ na wyniki finansowe. Wydawnictwo ksiąřkowe jest przedsiÍbiorstwem, a celem wydawcy jest osiągniÍcie zysku. Kařdy, kto myúli inaczej, nie ma po co czytaĘ ksiąřki Thomasa Wolla, gdyř autor skutecznie wybija czytelnikowi z głowy edytorstwo z poczucia misji, ktŰre zwykle koŇczy siÍ bankructwem. Nisza wydawnicza "Pierwszym krokiem do stworzenia i prowadzenia udanego wydawnictwa jest okreúlenie niszy wydawniczej". Sprawa niby oczywista - zanim zaczniemy wydawaĘ ksiąřki, powinniúmy zadaĘ sobie pytanie, jakim wydawnictwem chcemy zostaĘ? W rezczywistoúci wiele porařek bieře siÍ z tego, ře ten cel nie został początkowo jasno nakreúlony przez właúcicieli firmy. A wiarygodnoúĘ buduje siÍ m.in. dziÍki systematycznemu zdobywaniu i poszerzaniu własnej niszy. Im szersza bÍdzie nasza oferta - tym wiÍkszy bÍdzie budřet promocyjny i tym wiÍcej pracownikŰw trzeba bÍdzie zatrudniĘ. A zanim to zrobimy warto zadaĘ sobie pytanie: "jakim dodatkowym atutem wydawnictwa staje siÍ kařda nowo zatrudniona osoba?". …
Wyświetlono 25% materiału - 314 słów. Całość materiału zawiera 1258 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się