Piątek, 13 maja 2022

 Kwiecień był dla Audioteki miesiącem premier dwóch autorskich produkcji audio – „Symbioza” oraz „Świat bez końca”, które wzbiły się na szczyt zestawienia popularności w aplikacji. Oprócz premierowych tytułów wysokie miejsca w rankingu najczęściej słuchanych treści niezmiennie zajmują klasyki literatury i jakościowe podcasty.

TOP 10 audiobooków

W kwietniowym zestawieniu popularności audiobooków podium zdominowały autorskie produkcje Audioteki. Przygotowane z rozmachem, dbałością o detale i udziałem polskich gwiazd „Symbioza” oraz kontynuacja kultowej powieści Kena Folletta, pt. „Świat bez końca”, zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w rankingu.

Pierwsza piątka zestawienia TOP 10 najczęściej słuchanych audiobooków w zeszłym miesiącu to także wersje audio książek najpopularniejszych pisarzy. Na wysokich pozycjach zestawienia uplasowały się „Lepiej już umrzeć” Lee Child’a, „Bastion” King’a oraz „Skazanie” Mroza. Ponadto, w dalszym ciągu dużym zainteresowaniem słuchaczy cieszą się powieści dostępne także w formie ekranizacji, a mianowicie „Harry Potter” i kinowa „Diuna”.

  1. „Symbioza”, Krzysztof Komander, Piotr Rogoża, wydawca: Audioteka;
  2. „Świat bez końca”, Ken Follett, wydawca: Audioteka, Wydawnictwo Albatros;
  3. „Lepiej już umrzeć”, Andrew Child, Lee Child, Wydawnictwo Albatros;
  4. „Bastion”, Stephen King, Wydawnictwo Albatros;
  5. „Skazanie”, Remigiusz Mróz, wydawca: Czwarta Strona;
  6. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, J.K. Rowling, wydawca: Pottermore Publishing;
  7. „Diuna”, Frank Herbert, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.;
  8. „Mroczne historie PRL-u”, Jakub Chełmiński, wydawca: Audioteka;
  9. „Ucieczka z Festung Breslau”, Andrzej Ziemiański, wydawca: Fabryka Słów,
  10. „Harry Potter i Zakon Feniksa”, J.K. Rowling, wydawca: Pottermore Publishing.

TOP 10 podcastów

W minionym miesiącu na szczyt zestawienia TOP 10 najczęściej słuchanych podcastów w aplikacji szturmem wdarła się autorska produkcja Audioteki, pt. „Tata nie ma siły”, poruszająca tematykę rodzicielstwa. Oprócz parentingu w TOP 10 w kwietniu utrzymują się podcasty o tematyce społecznej, psychologicznej oraz nawiązujące tematyką do bieżących wydarzeń w Polsce i na świecie.

– Już kolejny miesiąc z rzędu w czołówce zestawienia podcastów znajdują się pozycje pomagające odnaleźć się we współczesnym świecie, takie jak „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS”. Na popularności nie tracą też wysokiej jakości produkcje rozrywkowe, a wśród nich „Rzeczy ulubione”, „Ten podcast filmowy” czy „Zbrodnia na poniedziałek” – podsumowuje Iwona Bujkowska, Online Marketing Specialist, Audioteka.

  1. „Tata nie ma siły”, wydawca: Audioteka;
  2. „Nowa Audio Fantastyka”, wydawca: Audioteka;
  3. „Podkast Powszechny”, wydawca: Tygodnik Powszechny;
  4. „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS”, wydawca: Uniwersytet SWPS;
  5. „Cnoty męskości”, wydawca: Audioteka;
  6. „Zbrodnia na poniedziałek”, autor: Wojciech Chmielarz,
  7. „Radio Książki”, wydawca: Audioteka, Wyborcza.pl;
  8. „Rzeczy ulubione – Anna Gacek, jej goście i wszystko, co najważniejsze”, wydawca: Audioteka
  9. „Ten podcast filmowy” autorzy: Konrad Korkosiński, Piotr Maszorek;
  10. „Pograne”, wydawca: Audioteka.

***

Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce.  Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.

Podaj dalej
Autor: Audioteka