środa, 1 sierpnia 2018
Sześć lokalizacji w Polsce

Walstead, jedna z czołowych europejskich drukarń komercyjnych podpisała ostateczną umowę na przejęcie europejskiej firmy LSC Communications z siedzibą w Polsce („LSC Poland”). Jak informuje portal poligrafika.pl na podstawie informacji z Walstead Group, transakcja podlega zwyczajowym warunkom realizacji, dostosowaniom i zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.

LSC Communications Europe jest częścią firmy LSC Communications, wydzielonej w 2016 roku z działającej od ponad 150 lat temu korporacji R.R. Donnelley & Sons Company z siedzibą w Stanach Zjednoczonych. Świadczy kompleksowe usługi poligraficzne oraz dystrybucyjne. Założona w 1994 roku LSC Poland jest siódmą pod względem wielkości drukarnią offsetową w Europie. Przychody firmy w roku zakończonym 31 grudnia 2017 roku wyniosły 200 mln euro. LSC Poland specjalizuje się w produkcji ulotek reklamowych, magazynów i katalogów dla ponad 430 klientów w 34 krajach.
Firma zatrudnia ponad 2000 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce. Trzy zakłady produkcji offsetowej – jeden w Starachowicach i dwa w Krakowie zajmują łącznie 72,8 tys. m kw. W 2017 roku LSC Poland wydrukowała 105,2 mld stron A4, przerabiając 222 tys. ton papieru.

W wyniku transakcji Walstead stanie się czołowym producentem ulotek reklamowych i czasopism w Europie, z szacowanymi rocznymi przychodami przekraczającymi 730 mln euro. W powiększonej grupie zatrudnionych będzie ponad 4400 pracowników obsługujących 70 maszyn offsetowych i cztery maszyny do druku wklęsłego, które przetwarzają 905 tys. ton papieru rocznie. Łącznie 19 zakładów produkcyjnych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Austrii, Czechach, Słowenii i Polsce będzie obsługiwało 4800 klientów w 38 krajach.

LSC Poland będzie czwartym regionalnym oddziałem obok Walstead UK, Walstead Iberia i Walstead CE. Grzegorz Czech, prezes LSC Poland, nadal pozostanie w firmie. Mark Scanlon, prezes Walstead, tak skomentował transakcję: „To dla nas kolejna umowa transformacyjna. Połączenie Walstead i LSC Poland tworzy biznes o niezrównanym zasięgu geograficznym i ogromnymi zasobami produkcyjnymi, którego celem jest wspieranie największych europejskich sprzedawców detalicznych, wydawców katalogów i czasopism oraz właścicieli marek. Jak wynika z naszego wzrostu w europejskim sektorze poligraficznym, jestem przekonany, że media drukowane mają stałe miejsce wśród konsumentów i zapewniają naszym klientom wymierny, wiarygodny i niezawodny kanał komunikacji z rynkiem. Osoby zaangażowane w łańcuch dostaw mediów drukowanych muszą uznać, że konsolidacja staje się coraz bardziej niezbędna, aby druk pozostał realnym i ekonomicznym środkiem komunikacji, który może nadal sprostać wyzwaniom cyfrowego świata”.

Thomas J. Quinlan III, prezes, dyrektor generalny LSC Communications podsumował: „Pozycja Walstead jako jednej z wiodących komercyjnych rolowych drukarń offsetowych w Europie tworzy nowe możliwości rozwoju dla LSC Poland. Innowacyjne rozwiązania stanowiące istotę długoterminowej strategii LSC generują największą wartość dla kluczowych klientów i to one stały się zarzewiem współpracy opartej na obopólnych korzyściach”.

Podaj dalej
Autor: (fran)
Źródło: Poligrafika.pl