Wtorek, 8 listopada 2005
Wydawcy o sezonie podręcznikowym
W poprzednim numerze Biblioteki Analiz zamieściliśmy opinie dystrybutorów (księgarzy i hurtowników) na temat kończącego się właśnie sezonu podręcznikowego. Teraz przyszedł czas na wydawców. (RED.) Bogusław Dąbrowski, prezes WSiP Sezon będziemy mogli podsumować dopiero po 14 listopada. Wtedy upublicznimy ostateczne wyniki WSiP oraz wyniki całej Grupy Kapitałowej po dziewięciu miesiącach br. Już wiadomo, że przychody ze sprzedaży produktów WSiP po trzech kwartałach osiągnęły poziom porównywalny z ubiegłorocznym. Oznacza to, że WSiP nie osiągnie wyniku netto, jaki był planowany na 2005 rok. Jednak, biorąc pod uwagę pogłębiający się niż demograficzny oraz wysoki odkup, szacowane wyniki za 2005 rok określiłbym jako umiarkowanie zadowalające. Spółkę stać na więcej. Zamierzamy to udowodnić w przyszłym roku. Włodzimierz Bański, dyrektor handlowy wydawnictwa Nowa Era Rok 2005 był kolejnym udanym rokiem dla naszego wydawnictwa i kolejnym, w którym udało się zwiększyć nasz udział w rynku. Osiągnęliśmy wzrost obrotów o około 5 proc., choć przyjmowane właśnie zwroty towarów od dużych odbiorców hurtowych powodują, iż są to jeszcze dane szacunkowe. Nadal również sprzedają się publikacje kartograficzne, ćwiczenia do niektórych przedmiotów oraz pozycje ponadgimnazjalne. Dużym zainteresowaniem cieszą się filmy edukacyjne na kasetach VHS i DVD do wiodących u nas przedmiotów. Zdecydowanie udało nam się zwiększyć udziały w nauczaniu początkowym – tu wzrost nastąpił o kilka procent. Co do zjawisk w skali makro, nadal duża pozostaje skala odkupu, którą liczymy już na grubo ponad 50 proc. używanych w szkołach książek. Dokuczliwe skutki tego zjawiska w naszym przypadku udało się wyhamować poprzez dodawanie do książek płyt CD-ROM z multimedialnym uzupełnieniem tradycyjnych treści. Niepokoi nas słaba kondycja finansowa dystrybutorów – zarówno hurtowych, jak i detalicznych, przykładem tego stanu w mijającym roku jest Wolumen, który był ważnym odbiorcą hurtowym na rynku książki zarówno segmentu edukacyjnego, jak i tzw. kolorówki. Skłania nas to do poszukiwania sposobów na ubezpieczenie obrotu handlowego. Aktualnie jesteśmy na etapie gromadzenia ofert firm, które mogłyby nam w tym pomóc. Grzegorz Bednarski, prezes wydawnictwa MAC Edukacja Mijający …
Wyświetlono 25% materiału - 314 słów. Całość materiału zawiera 1257 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się