środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wikr, P. Kryst, R. Witon Spółka Jawna 01-217 Warszawa, ul. Kolejowa 15/17, tel./fax (022) 6314833, tel. (022) 6322051-55, http://www.wikr.com.pl, e-mail wikr@wikr.com.pl Hurtownia Wikr SJ kolejny już rok z rzędu zwiększyła sprzedaż, choć działa na trudnym, kurczącym się rynku książki edukacyjnej. W 2005 roku osiągnęła przychód w wysokości 93,8 mln zł (wzrost o 7 proc.). Wikr zwiększa powierzchnię magazynową i handlową, zwiększa się przepustowość hurtowni w okresie szczytu sprzedaży podręczników, który z kolei z roku na rok jest coraz krótszy. W 2007 roku zostaną oddane nowe magazyny w Ożarowie pod Warszawą (budowane obok centrum dystrybucyjnego Firmy Księgarskiej Jacek Olesiejuk) – ich powierzchnia wynosi 3 700 mkw. W 2002 roku, w okresie, kiedy Wkra przeżywała załamanie sprzedaży, Wikr był największą pod względem wielkości obrotu hurtownią edukacyjną w Polsce. W latach 2003-2005 z powrotem znajduje się na drugim miejscu, przy czym Wikr jest hurtownią jednooddziałową, skupiającą się niemal wyłącznie na sprzedaży książek szkolnych. Dla porównania Wkra coraz bardziej stawia na segment pozaedukacyjny, posiada wiele oddziałów i rozbudowaną strukturę administracyjną. Wikr pracuje na niskich marżach – w przypadku sprzedaży półhurtowej nie przekraczających 2 proc. ceny książki. Wydawcy edukacyjni udzielają 30-35 proc. rabatu, sporadycznie 40 proc. My udzielamy księgarzom 20 - 28 proc. rabatu, a odbiorcom hurtowym 28-32 proc. – mówi Paweł Kryst, współwłaściciel hurtowni . Dzięki udzielaniu wysokich rabatów Wikr ma wielu odbiorców w półhurcie – są to niewielkie regionalne firmy, które nie mogłyby podpisać umów z dużymi wydawnictwami. Najlepsze z tych hurtowni skupione są w spółce Wikr-Konsorcjum, powołanej specjalnie dla dystrybucji książek WSiP, ale półhurtowych odbiorców jest kilkudziesięciu z całego kraju. Te kontakty dają wprawdzie niższą marżę, ale zapewniają dobry cash-flow, a w sezonie podręcznikowym przepływ gotówki liczy się najbardziej. Nawet niska marża przy minimalnych kosztach własnych i braku typowego dla większości hurtowni edukacyjnych obciążenia kredytami bankowymi, powinna dawać tej spółce co najmniej 500 tys. zł rocznego zysku. …
Wyświetlono 25% materiału - 305 słów. Całość materiału zawiera 1220 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się