Piątek, 19 kwietnia 2024
„Mniej znaczy więcej”

NASK w ramach projektu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej opublikował poradnik na temat negatywnego wpływu multiscreeningu, multitaskingu i wielozadaniowości na zdrowie psychiczne, pracę mózgu, procesy uczenia się i pracy, koncentrację uwagi i zapamiętywanie, wydajność intelektualną dzieci, młodzieży i młodych dorosłych.

Jak dowodzi na bazie badań Anna Borkowska z NASK, autor poradnika, gwałtowny rozwój technologii cyfrowych (szczególnie mediów cyfrowych) sprawia, że coraz więcej osób (głównie młodych) uzależnia się od multiscreeningu i wielozadaniowości, wpadając w tzw. pętlę dopaminową w układzie nagrody.

Poradnik zawiera praktyczne informacje jak ograniczyć nawyki multiscreeningu i wielozadaniowości w domu i szkole oraz zadbać o dobrostan cyfrowy młodzieży.

Poradnik adresowany do rodziców, nauczycieli i uczniów jest dostępny bezpłatnie: https://it-szkola.edu.pl/publikacje,plik,101

Podaj dalej
Autor: ET