Poniedziałek, 4 października 2021
Chemia do druku offsetowego z Piaseczna

Poznańska drukarnia Edica od wielu lat specjalizuje się w produkcji wysoko uszlachetnionych kalendarzy i notesów książkowych oraz książek, głównie w oprawie twardej, dostarczając je do licznych zleceniodawców z Polski i zagranicy. Jak informuje Poligraficzna Agencja Informacyjna, firma stale się rozwija, inwestuje w kolejne rozwiązania automatyzujące procesy oraz zwiększające wydajność i jakość. Jak podkreśla Przemysław Gębala, właściciel i prezes drukarni, podstawą jej sukcesów i stabilnego działania są w dużej mierze bliskie, wieloletnie relacje z klientami, jak również z dostawcami. Wśród tych ostatnich od niemal dekady znajduje się ABC/Allied Pressroom Products Europe – producent chemii poligraficznej, w szerokim stopniu wykorzystywanej przez drukarnię Edica.

Edica to marka znana od kilku dekad zarówno na rynku produkcji dziełowej, jak też reklamowej. Założona w 1989 roku firma specjalizuje się niezmiennie w dwóch rodzajach asortymentu. Pierwszym są kalendarze książkowe, w obszarze których – jak podkreśla Przemysław Gębala – jest liderem na rynku polskim, chociaż ich udział w produkcji realizowanej przez drukarnię systematycznie maleje na rzecz książek. – A to z uwagi na coraz większy wolumen realizowanej produkcji dziełowej, w tym w oprawie twardej, zamawianej przez wydawców polskich i zagranicznych – mówi. Pomimo fluktuacji związanych z globalną sytuacją i sporych zawirowań w pierwszych 2-3 miesiącach pandemii, udało nam się utrzymać produkcję na stabilnym poziomie. W tym kontekście kluczowe okazały się nasze bliskie, wieloletnie relacje z klientami, jak też stosowane przez nas biznesie podejście 3K: konkurencja, koopetycja i koewolucja. Jednym słowem – konkurujmy ze sobą, ale też współpracujmy, wspierajmy się i starajmy się razem rozwijać umiejętnie różnicując się między sobą, iść do przodu w tych niełatwych czasach – dodał prezes drukarni Edica.

Od ponad 20 lat Edica świadczy również usługi w zakresie przygotowalni cyfrowej i z myślą o niej wydzielona została dedykowana struktura – Prepress Edica. Jej produkcja – w proporcjach 50/50 – trafia na potrzeby własne oraz innych drukarń.

Na wyposażenie drukarni składają się 22 zespoły pełnoformatowych maszyn offsetowych, bogato rozbudowana introligatornia (także w zakresie uszlachetniania i zdobienia finalnych produktów) oraz studio CtP. Uzupełnienie parku sprzętowego stanowią zakupione niedawno rozwiązania do małoformatowego druku cyfrowego. Wśród kluczowych dostawców materiałów eksploatacyjnych, w tym przypadku chemii drukarskiej – znajduje się firma ABC/Allied Pressroom Products Europe.

– Mamy przyjemność obsługiwać drukarnię Edica od blisko dekady – potwierdza Tomasz Reczka, koordynator ds. wdrożeń w firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe. Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania wspierają rozwój tego przedsiębiorstwa. Z uwagi na kompleksowość wieloletniej już współpracy uwzględnia ona – poza bieżącymi dostawami chemii – także regularne wizyty techniczno-serwisowe – dodaje.

Tomasz Świętek, kierownik drukarni Edica, stwierdza: „bardzo sobie cenimy te spotkania. Każda z nich obejmuje szczegółowe pomiary w używanych przez nas maszynach. Traktujemy zatem wizytujących nas techników tej firmy nie tylko jako przedstawicieli dostawcy, ale przede wszystkim – naszych partnerów i doradców”.

– Z firmą ABC/Allied Pressroom Products Europe staraliśmy się wypracować standardy, wpisujące się we wspomnianą strategię 3K – uzupełnia Przemysław Gębala. Stabilna współpraca, płynne dostawy – także w obecnym, bezprecedensowym czasie, regularne wizyty nie tylko serwisowe, ale też doradcze – wszystko to wpisuje się w tę filozofię, co – jak sądzę – obu stronom przynosi wiele satysfakcji – dodaje.

Produkty ABC/Allied wytwarzane są i konfekcjonowane w zakładzie produkcyjnym w Piasecznie koło Warszawy, skąd docierają bezpośrednio do drukarni. – Fakt posiadania lokalnej produkcji przez dostawcę chemii okazał się bardzo istotny, zwłaszcza w ostatnich miesiącach. Bliskość geograficzna jest też odczuwana przez nas na co dzień i daje poczucie bezpieczeństwa w kontekście sprawnych, bieżących dostaw czy też obsługi posprzedażowej. To jedna z dużych zalet kompleksowej współpracy z ABC/Allied – stwierdził Tomasz Świętek.

– Aspekty współpracy wymieniane przez kierownika naszej drukarni potwierdzają filozofię działania, jakiej staramy się być wierni. Wzajemne zaufanie, bliskie relacje, otwarta komunikacja, pomoc i doradztwo – bez tego współczesny biznes, w moim mniemaniu, nie ma racji bytu. Życzyłbym sobie, aby tego typu działania były bardziej powszechne, nie tylko w branży poligraficznej. W regionie Wielkopolski, będącym jednym z zagłębi poligraficznych naszego kraju, staramy się wdrażać te aspekty w praktyce i przenosimy je także na relacje z dostawcami. Cieszymy się, że w firmie ABC/Allied znaleźliśmy partnera, który także im hołduje – powiedział Przemysław Gębala.

W kontekście planów prezes drukarni Edica nie chce wybiegać zbyt daleko w przyszłość. – Czasy są na tyle zmienne i niepewne, mam na myśli całe otoczenie biznesowe, że prognozowanie określonych zjawisk czy zdarzeń w perspektywie lat nie ma uzasadnienia. Nasze plany sięgają zatem najbliższych miesięcy i tu chcemy wdrożyć kolejne działania w jeszcze większym stopniu usprawniające, automatyzujące i optymalizujące funkcjonowanie drukarni. Staramy się też w coraz większym stopniu komunikować z rynkiem, m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych czy branżowych. Jako zwolennicy bliskich relacji biznesowych mamy nadzieję, że już niebawem uda nam się spotkać z naszymi klientami i partnerami podczas wydarzeń branżowych na przykład dedykowanych książce. Czekamy zatem na powrót szeroko rozumianej normalności – podsumowuje Przemysław Gębala.

Podaj dalej
Autor: (fran)
Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna