Piątek, 1 grudnia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Europa powstało w 1990 roku. Jego założycielem i redaktorem naczelnym jest Wojciech Głuch, który wcześniej pracował m.in. w „Sztandarze Młodych” i miesięczniku „Reporter”. W 1998 roku właściciel Europy bez sukcesu próbował wprowadzić na rynek wysokonakładowy miesięcznik o książkach „Pod Tytułem”.
środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Top Mark Centre s.c. Tmc Art. s.c. (Taschen) 05-090 Raszyn, ul. Jaworskiego 7/7a, tel./fax (022) 7357055, 7202713, http://www.tmc.com.pl, e-mail: tmc@tmc.com.pl Top Mark Centre i Tmc Art. są spółkami cywilnymi Marka […]
środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Oramus jest własnością Krzysztofa Olesiejuka, członka zarządu hurtowni FK Jacek Olesiejuk.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku łączne przychody Publicatu, Wydawnictwa Dolnośląskiego i Książnicy wyniosły 40,16 mln zł (wzrost o 15 proc.). Nakładem grupy w 2005 roku ukazała się rekordowa liczba 599 tytułów, w tym 246 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 4,79 mln egz. W ofercie Grupy Wydawniczej Publicat znajduje się blisko 3 tys. tytułów, obejmujących swoją tematyką pełną ofertę rynkową: od książek dla dzieci przez publikacje popularnonaukowe, słowniki i encyklopedie, albumy krajoznawcze i poradniki, po książki z zakresu literatury …
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma powstała w 1991 roku i początkowo działała jako jeden z działów firmy Multico Sp. z o.o. joint - venture. Jej założycielami i współwłaścicielami są Mirosław Sobkowiak i Inga Szwedler – absolwenci SGGW w Warszawie. Doświadczenie w branży wydawniczej zdobywali w Państwowym Wydawnictwie Rolniczym i Leśnym.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo M jest pierwszą oficyną, która wprowadziła na rynek religijny publikacje multimedialne zawierające dokumenty i nauczanie Jana Pawła II (nagroda Stowarzyszenia Wydawców Katolickich Feniks 2004) oraz Kościoła katolickiego. Dotychczas ukazały się: „Drogowskazy dla Polaków – zbiór przemówień Jana Pawła II”, ,,Nauczanie Jana Pawła II” oraz „Nauczanie Kościoła Katolickiego”.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Spółka Videograf powstała w 1988 roku, a działalność wydawniczą prowadzi od 1990 roku. W marcu 1996 roku dział wydawniczy Videografu przekształcił się w samodzielną spółkę o nazwie Videograf II.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Historia wydawnictwa Jedność sięga 1917 roku, kiedy to została założona Drukarnia Diecezjalna Jedność – jedna z najlepiej wyposażonych drukarń Kielecczyzny. Współistniała ona z Wydawnictwem i Księgarnią Jedność. Drukowane były wtedy książki dotyczące życia duchowego, czasopisma przeznaczone dla księży i osób świeckich, prace naukowe i popularne pióra profesorów kieleckiego seminarium oraz publikacje dokumentujące historię regionu.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Adam Marszałek powstało w 1990 roku w Toruniu, założone przez dr Adama Marszałka. Założyciel wydawnictwa rozpoczął działalność w 1989 roku, tworząc firmę wydawniczo-handlową Mado, która publikuje głównie książki dla dzieci (obecnie jest własnością córki Adama Marszałka). W jej ramach prowadzona jest też hurtownia z artykułami przemysłowymi w leżącej koło Koszalina miejscowości Świdwin, z której pochodzi właściciel firmy. Toruń nadal pozostaje główną siedzibą wydawnictwa, natomiast w Łysomicach mieści się reprezentacyjna filia firmy wraz z częścią …
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce.Edycja 2006"
W 2005 roku udało się odwrócić tendencję spadku przychodów, trwającą od 2002 roku. Sprzedaż wydawnictwa Bertelsmann Media wzrosła nieznacznie, o 2 proc., ze 133 do 136 mln zł. Wzrost firma zawdzięcza głównie bardzo mocnej ofercie tytułowej, na rocznej liście najlepiej sprzedawanych tytułów, publikowanej przez Andrzeja Rostockiego , Świat Książki wprowadził aż 22 pozycje, podczas gdy rok wcześniej 16, a dwa lata wcześniej – 11. W wielu wypadkach były to koedycje, ale też kilka własnych tytułów …
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Biały Kruk powstało w 1996 roku z inicjatywy Leszka Sosnowskiego. Założyciel firmy jest barwną postacią – dziennikarz, fotografik, krytyk i działacz filmowy. Przez szesnaście lat prowadził największy w Europie filmowy klub dyskusyjny „Kinematograf”. Autor kilku książek o filmie, scenariuszy oraz blisko 100 haseł do „Encyklopedii kina”.
środa, 22 listopada 2006
Opis w publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2006 roku Reader’s Digest po raz pierwszy w swojej dziesięcioletniej historii na polskim rynku zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu wydawnictw osiągających największe przychody ze sprzedaży książek. Przychody ze sprzedaży książek polskiej spółki Reader’s Digest w 2005 roku wzrosły aż o 20 proc. – ze 134,2 do 160,5 mln zł. W rekordowym 2001 roku sprzedaż książek osiągnęła wartość 154,1 mln zł. Przychody całej firmy (RD jest też m.in. wydawcą wysokonakładowego kolorowego magazynu) wzrosły o 26 …