środa, 1 lipca 2015
WydawcaMedia Rodzina
AutorMałgorzata Warda
RecenzentET
Miejsce publikacjiPoznań
Rok publikacji2015
Liczba stron344


Work a Dream to nazwa nowej gry, o której wielu
zapalonych graczy pewnie marzy. W tej grze odczuwa
się nie tylko temperaturę powietrza, ale też zapachy,
smaki, a także ból. Powieściowi gracze poruszają
się w ciałach avatarów. Jedną z pierwszych posiadaczek
konsoli w Polsce zostaje Mika Landowska. Policja
wyrywa szesnastolatkę z domu opiekuńczego,
funduje wyjazd do Gdyni i daje do ręki grę z zaznaczeniem,
że ma grać brawurowo. A przy tym chodzić
do szkoły jak gdyby nigdy nic i wtapiać się w tło.
Każdy dobry gracz wie, że to jest awykonalne. Fabuła nowej gry wysysa
z uczestników ostatnie soki. Kto się w porę nie odłączy, może umrzeć
z wycieńczenia. Dlaczego właśnie ta dziewczyna? Bo przeżyła strzelaninę
w szkole, a znany jej sprawca grał wcześniej w Work a Dream.

Tytułowe Io to księżyc Jowisza, jeden z najbardziej aktywnych wulkanicznie
księżyców w Układzie Słonecznym. W grze na tę planetę trafiają
ludzie, aby ją zasiedlić po wybuchu epidemii eboli na Ziemi. I, jak to
było do przewidzenia, wszystko wymyka się spod kontroli. Mika z mediatorki
staje się wojowniczką. A poza wirtualnym światem kompletnie
sobie nie radzi. Spotyka ją brak zrozumienia i zainteresowania ze strony
dorosłych. Tymczasem jej młodsza siostra znajduje dom i kochających
ludzi. Dziewczyna wybiera alternatywną rzeczywistość.

Cała fabuła jest rozmyślnie skonstruowana. Autorka konsultowała
się ze specjalistami, by jej opowieść była najbardziej wiarygodna.
I udało się. Książka daje do myślenia, zwłaszcza na temat uzależnień,
i nie pozwala o sobie szybko zapomnieć.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ