środa, 22 marca 2017
WydawcaNovaeres
AutorMałgorzata Sopyło
Recenzent(et)
Miejsce publikacjiGdynia
Rok publikacji2008
Liczba stron188


Do popularyzacji e-książek przysłuży się z pewnością
zwrócenie większej uwagi na ich estetykę
– przekonuje w swej pracy Małgorzata Sopyło.
Obecnie w większości rodzimych elektronicznych
publikacji szata graficzna jest raczej uboga i daleko
im jeszcze do światowych standardów. Projektowanie
e-książki jest zadaniem łatwym tylko pozornie
– czytamy. Zdaniem autorki to skomplikowana
praca wymagająca połączenia wiedzy z zakresu typografii
(szczególnie rozmieszczenia elementów na
płaszczyźnie oraz dobierania kroju i stopnia pisma) i biegłości w projektowaniu
stron internetowych, bowiem estetyka e-booków jest zbliżona
do estetyki stron internetowych i sposobu prezentowania treści. Niebagatelne
znaczenie ma również odpowiedni format i czytnik. Autorka
przyrównuje e-książki do książek drukowanych, a nawet ich wcześniejszych
form (jak zwoje czy rękopisy) i wyszukuje podobieństw. Wskazuje
najlepiej dotychczas przygotowane e-publikacje. Na konkretnych przykładach
książek elektronicznych udowadnia, jak ważne jest połączenie
tradycyjnej typografii z typografią witryn internetowych. Jej książka daje
wgląd w podstawy typografii i prezentuje najważniejsze reguły, którymi
powinni kierować się projektanci e-książek. Małgorzata Sopyło przekopała
mnóstwo materiałów poświęconych cyfrowym publikacjom, przeanalizowała przeprowadzone przez siebie ankiety wśród Internautów,
by opracować poradnik – niezbędnik w pracy typografa e-booków, który
może również posłużyć jako źródło kreatywnej inspiracji. Bo dla miłośników
literatury dobra książka to nie tylko treść, ale też forma.

No votes yet.
Please wait...
OCEŃ KSIĄŻKĘ