środa, 22 marca 2017
WydawcaNovaeres
AutorMałgorzata Sopyło
Recenzent(et)
Miejsce publikacjiGdynia
Rok publikacji2008
Liczba stron188


Do popularyzacji e-książek przysłuży się z pewnością
zwrócenie większej uwagi na ich estetykę
– przekonuje w swej pracy Małgorzata Sopyło.
Obecnie w większości rodzimych elektronicznych
publikacji szata graficzna jest raczej uboga i daleko
im jeszcze do światowych standardów. Projektowanie
e-książki jest zadaniem łatwym tylko pozornie
– czytamy. Zdaniem autorki to skomplikowana
praca wymagająca połączenia wiedzy z zakresu typografii
(szczególnie rozmieszczenia elementów na
płaszczyźnie oraz dobierania kroju i stopnia pisma) i biegłości w projektowaniu
stron internetowych, bowiem estetyka e-booków jest zbliżona
do estetyki stron internetowych i sposobu prezentowania treści. Niebagatelne
znaczenie ma również odpowiedni format i czytnik. Autorka
przyrównuje e-książki do książek drukowanych, a nawet ich wcześniejszych
form (jak zwoje czy rękopisy) i wyszukuje podobieństw. Wskazuje
najlepiej dotychczas przygotowane e-publikacje. Na konkretnych przykładach
książek elektronicznych udowadnia, jak ważne jest połączenie
tradycyjnej typografii z typografią witryn internetowych. Jej książka daje
wgląd w podstawy typografii i prezentuje najważniejsze reguły, którymi
powinni kierować się projektanci e-książek. Małgorzata Sopyło przekopała
mnóstwo materiałów poświęconych cyfrowym publikacjom, przeanalizowała przeprowadzone przez siebie ankiety wśród Internautów,
by opracować poradnik – niezbędnik w pracy typografa e-booków, który
może również posłużyć jako źródło kreatywnej inspiracji. Bo dla miłośników
literatury dobra książka to nie tylko treść, ale też forma.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
OCEŃ KSIĄŻKĘ