środa, 22 marca 2017
WydawcaBellona
AutorMatt Haig
TłumaczenieRoman Zawadzki
Recenzent(AD)
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2006
Liczba stron320


Okazuje się‚ że każda firma może popełnić błąd. Bez względu na jej tradycje‚
wielkość‚ kapitał‚ zasięg działania. Autor udowadnia na przykładzie stu bardzo znanych światowych przedsiębiorstw‚ że wpadki nie omijają
nikogo‚ ale za to mogą być dobrą nauką dla innych‚ wchodzących na rynek lub planujących kampanie reklamowe czy wizerunkowe. Książka ta jest analizą błędnych decyzji w reklamie usystematyzowaną w poszczególnych
rozdziałach. Wynika stąd‚ że grupy firm posługiwały się określonymi schematami‚ które przynosiły niezamierzone efekty. Zwykle
kierowały się przeświadczeniem o własnej nieomylności lub niezachwianej
pozycji rynkowej. Potrafiły przereklamować swój produkt lub obniżyć jego cenę do tego stopnia‚ że tracił on swój prestiż. Zapominały‚ do kogo kierują swoje wyroby lub przeceniały wyniki badań rynkowych. W dobie globalizacji ignorowały klientów lokalnych albo ich zwyczaje. Autor wspomina o zbagatelizowaniu nazw lub marek i niedopatrzeniach w tłumaczeniach‚ co powodowało‚ że produkty zamiast zostać obiektem ogólnego pożądania stawały się przedmiotem niewybrednych żartów. Podaje także kilka opisów błędnych działań prowadzących do zniknięcia marek, a nawet firm z rynku. Z podanych przykładów płynie wiedza nie tylko o tym‚ jak ustrzec się przed największą wpadką‚ ale także podpowiada‚
co zrobić i jak się ratować‚ gdy błąd zostanie już popełniony. Przy okazji należy pamiętać‚ jak ogromne budżety pochłania reklama i o ile więcej można stracić w przypadku złych decyzji. Lektura pouczająca dla fachowców i zabawna dla konsumentów.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ