Czwartek, 26 kwietnia 2012
WydawcaZnak
AutorHoward Schultz
TłumaczenieMariusz Gądek
RecenzentŁ
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2012
Liczba stron312


W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął
wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych. Informacja zawieszona
na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła: „Potrzebujemy trochę
czasu, by ulepszyć nasze espresso. Przygotowanie dobrego espresso
wymaga wprawy. Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu
tej sztuki”. Nie był to bynajmniej chwyt marketingowy, przeciwnie,
zamknięcie wszystkich lokali oznaczało kilka milionów dolarów
straty. Howard Schultz, prezes i główny akcjonariusz Starbucksa, twórca
jego potęgi, podjął tę decyzję, gdyż doszedł do wniosku, że serwowana
w sieci kawa jest nie dość dobra. Goniąc za pieniędzmi, otwierając nowe
kawiarnie na cały świecie Strabucks rozmieniał na drobne swoją markę
i… przestał serwować wyśmienitą kawę. W rezultacie firma zaczęła tracić
klientów, a jej akcje traciły wartość. Zamykając wszystkie kawiarnie
Schultz odbudował renomę firmy, zamiast serwować byle jaką kawę
przeszkolił wszystkich pracowników jak powinno smakować wyborne
espresso. Minęły dwa lata i firma odnotowała rekordowe w swojej historii
zyski. Starbucks to 10 miliardów dolarów rocznego przychodu, co
tydzień obsługuje 60 milionów klientów, w 16 tysiącach kawiarni w 54
krajach, zatrudnia ponad 200 tysięcy ludzi. Książka Howarda Schultza
nie jest biografią biznesmena, to historia pasji, a także opowieść o tym
jak wyciągać wnioski z błędów i zamieniać je w sukcesy.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ