Czwartek, 12 sierpnia 2010
WydawcaImpuls
AutorBogusław Śliwerski (red.)
Recenzent(hab)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron330


Kiedy kończy się edukacja tradycyjna, a zaczyna
alternatywna? Jaki rodzaj edukacji może być zaliczony
do edukacji alternatywnej? Czy są jakieś
cechy wspólne dla wszystkich tych, którym przypisuje
się alternatywność edukacyjnego działania?
Na czym polega dylemat nowoczesnego wychowania?
Co to znaczy wychowywać człowieka?
Skąd edukacja alternatywna czerpie inspiracje?
Jakie przeszła przemiany? Piszą o tym autorzy tej
książki. O wielu twarzach pedagogiki – o pedagogice
dialogu, pedagogice postkulturalnej, uniwersalnej, antropologicznej,
steinerowskej, o antypedagogice, o nowej edukacji zorientowanej
na osobę, o buddyzmie w wychowaniu. Piszą o najbardziej istotnych
cechach i obszarach poszukiwań alternatywnej edukacji. Wspierać czy
wychowywać, czyli co jest dobre dla dzieci? – stawiają wiele ważnych
pytań. Ta książka jest spojrzeniem na historię i na współczesność
różnych rozwiązań alternatywnych, na różne postaci alternatywności
w edukacji.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ