MiejsceONLINE
Termin2 grudnia 2020 r.
Cena550 zł + VAT
Zapis do20 listopada

Rynek poradników to jeden z najbardziej lukratywnych sektorów biznesu wydawniczego. Jeśli już na nim jesteś, dzięki temu szkoleniu możesz nawet podwoić swoje zyski. A jeśli dopiero zamierzasz uszczknąć z tego tortu kawałek dla siebie – dowiesz się jak to zrobić, by osiągnąć sukces sprzedażowy i finansowy.

 

  • Jakie tematy są ZAWSZE strzałem w dziesiątkę?
  • Dlaczego od autora na początku WAŻNIEJSZY jest pomysł?
  • Jak skalkulować projekt wydawniczy, żeby przynosił REALNE ZYSKI?
  • Które grupy docelowe są NAJLEPSZE i jak dopasować dla nich produkt?
  • Czy rynek księgarń jest jedyną alternatywą dla sprzedaży poradników i dlaczego czasem WARTO rozszerzyć kanały dystrybucji?
  • Kto i jak powinien rozmawiać z autorem, żeby treść poradnika powstała zgodnie z planem wydawniczym?
  • Czemu patronaty wydawnicze nie działają i jak promować książkę, żeby NAPRAWDĘ dotrzeć do czytelników?

Odpowiedź na te pytania to klucz do zrozumienia – na czym naprawdę polega zyskowny biznes projektów poradniczych. Ale – uwaga – te zagadnienia to tylko rozgrzewka. Na szkoleniu omówimy przykłady największych sukcesów i największych porażek wydawniczych ostatnich 10 lat. Razem odkryjemy, dlaczego jedne projekty stają się sprzedażowymi hitami, a inne odchodzą w zapomnienie i doprowadzają wydawców do finansowej klapy.

Prawie 30 lat doświadczenia w największych wydawnictwach na rynku, wprowadzenie na rynek najlepiej sprzedających się poradników, doskonała znajomość sekretów tego rynku, setki przeprowadzonych testów rynkowych i badań fokusowych oraz szkolenia w Polsce, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Te atuty osoby prowadzącej sprawiają, że wiedza wyniesiona ze szkolenia będzie niezwykle praktyczna i inspirująca.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy.

[Zapowiedź szkolenia: <https://bit.ly/3niJAli>]

Program szkolenia:

1. Content is the king

  • najbardziej pożądane tematy i jak je przedstawić, żeby się sprzedały,
  • co musi zawierać treść poradnika, żeby czytelnicy go pokochali i polecali innym,
  • wszystko już było; wszystko można znaleźć – jak z sukcesem wyjść z pułapki tego myślenia,
  • sezonowość – klucz do sukcesu – czyli co i kiedy się sprzedaje na rynku poradników,
  • jak podkręcić atrakcyjność poradnika – 10 sprawdzonych metod edytorskich i layoutowych, które uwodzą czytelników,
  • lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści poradnikowych,
  • rola zdjęć i infografiki oraz dlaczego autor musi współpracować z grafikiem,
  • chwytliwy tytuł – 10 sprawdzonych formatów, które możesz dowolnie formatować,
  • okładka sprzedaje – jak ją dobrze zaprojektować.

2. Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika poradników

  • segmentacja rynku czytelników poradników,
  • najważniejsze kryteria doboru grupy przy projekcie wydawniczym,
  • potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe,
  • dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika,
  • czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych

III. Efektywny model biznesowy – klucz do finansowego sukcesu

  • 3 modele biznesowe: masowy, niszowy i „luksusowy”
  • jak zmierzyć potencjał sprzedażowy poradników
  • najważniejsze wskaźniki modelu biznesowego i jak nimi operować
  • gdzie szukać oszczędności, gdy budżet się nie spina
  1. Alternatywne modele dystrybucji – plusy i minusy
  2. Promocja poradników – rozprawiamy się z mitami
  • „darmowe” formy promocji – które naprawdę działają, a które można sobie odpuścić,
  • jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny – co rzeczywiście działa na tych czytelników,
  • kolory, fonty, sformułowania – których unikać, a na jakie postawić,
  • promocja w Internecie – najbardziej skuteczne formaty,
  • jak znaleźć influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż,
  • jak prowadzić zaangażowany funpage na FB i konto na Instagramie i dlaczego tak istotne jest prowadzenie bloga na stronie www,
  • marketing szeptany – jak go skutecznie sprowokować,
  • jak podkreślić atuty książki, gdy autor nie jest znany,
  • znany autor – zalety i pułapki.

Wykładowcy:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

 

Magdalena Kos – ekspert  z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

 

Termin szkolenia:  2 grudnia 2020 r.,  w godz. 9.00-14.30

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł +23% VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy koszt uczestnictwa dla 1 osoby wynosi 500 zł + VAT.

Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

formularz_Jak_wydac_poradnik_bestseller2_12_20

 

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając:  ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg:ewa @rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl