Miejsceonline
Termin16 listopada 2022 r.
Cena600 zł + VAT

Jak wynika najnowszych danych z GUS, Polska staje się coraz starsza, a jedyną grupą wiekową, w której nie ubywa ludzi, są seniorzy. Ich liczba przez ostatnie 10 lat wzrosła o ponad 30 proc., czyli o blisko 2 mln.

Osoby 50+ są lojalnymi czytelnikami książek, dla których wciąż ważne są takie „staromodne” wartości jak szelest kartek i zapach papieru. Dlatego ważne jest, by wydawcy nauczyli się, w jaki sposób się z nimi komunikować, jak ich do siebie przyciągnąć i jaką ofertę przygotować.

Jak tworzyć, sprzedawać i reklamować książki dla osób 50+, aby skutecznie ich pozyskać? O tym będzie m.in. mowa na szkoleniu Nie przegap „silver tsunami” – jak osiągnąć sukces w największej grupie czytelników w Polsce”.

  • Jakie STEREOTYPY na temat tej grupy przeszkadzają dobrze ją zrozumieć?
  • Dlaczego parametry techniczne i edytorskie są tak WAŻNE dla osób 50+?
  • Które podsegmenty tej kategorii czytelników są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE i jak dopasować dla nich produkt?
  • Czy kryminały, romanse i literatura piękna są jedyną alternatywą dla serii wydawniczych i dlaczego czasem WARTO pomyśleć o innych kategoriach?
  • Kto jest rzeczywistym influencerem na tym rynku i jak dotrzeć do najlepszych blogerów i influencerów 50+?
  • Czemu podczas promocji ta grupa potrzebuje szczególnego traktowania i jak reklamować książkę, żeby NAPRAWDĘ dotrzeć do czytelników?

Odpowiedzi na te pytania to klucz do zrozumienia największej, a jednocześnie najbardziej lojalnej grupy czytelniczej w Polsce. Ale – uwaga! – te zagadnienia to tylko rozgrzewka. Na szkoleniu omówimy przykłady największych błędów edytorskich i komunikacyjnych na rynku wydawniczym skierowanym do tej grupy. Razem odkryjemy, dlaczego jedne projekty stają się sprzedażowymi hitami, a inne odchodzą w zapomnienie.

Prawie 30 lat doświadczenia w największych wydawnictwach, wprowadzenie na rynek najlepiej sprzedających się projektów wydawniczych dla grupy 50+, doskonała znajomość sekretów tego segmentu, setki przeprowadzonych testów rynkowych i badań fokusowych oraz szkolenia w Polsce, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Działalność influencerska w grupie 45+. Te atuty osoby prowadzącej sprawiają, że wiedza wyniesiona ze szkolenia będzie niezwykle praktyczna i inspirująca.

Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy.

Program szkolenia:

I. Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika 50+

  • segmentacja rynku,
  • fakty i mity na temat tej grupy;
  • potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe;
  • dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+;
  • czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych

II. Content is the king – kluczowe czynniki sukcesu

  • najbardziej pożądane tematy w tej grupie i jak je przedstawić, żeby się sprzedały;
  • hity i kity – jakie projekty wydawnicze osiągnęły największe sukcesy, a jakie największe porażki;
  • 10 podstawowych „wspomagaczy” content, czyli edytorskie składniki sukcesu;
  • lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści dla osób 50+;
  • rola zdjęć i infografiki w grupie silversów;
  • chwytliwy tytuł – 10 sprawdzonych formatów, które możesz dowolnie formatować;
  • okładka sprzedaje – jak ją dobrze zaprojektować dla tej grupy

III. Modele wydawnicze i biznesowe – przykłady z rynku polskiego i zagranicznego

  • case study – czego możemy się nauczyć od innych;
  • jak opracować efektywny biznesowo projekt wydawniczy – potencjał sprzedażowy, cena, parametry techniczne;
  • Jak znaleźć lukratywną niszę wydawniczą.

IV. Efektywna promocja dla pokolenia silver

  • Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny – co rzeczywiście działa na czytelników;
  • kolory, fonty, sformułowania – których unikać, a na jakie postawić;
  • promocja w internecie – najbardziej skuteczne formaty;
  • jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż;
  • przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie;
  • czasopisma i magazyny – które są najbardziej lubiane i popularne w tej grupie i jak do nich dotrzeć;
  • wydawnictwa, pisma i funpage internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę przy promocji książki;
  • jakie rodzaje promocji z rynku FMCG mogą zadziałać na tę grupę;
  • kiedy promocja nie jest potrzebna.

Szkolenie poprowadzą:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Termin szkolenia:  16 listopada, godz. 9.00-15.00

Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.

Koszt udziału jednej osoby: 600 zł +23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy koszt uczestnictwa dla 1 osoby wynosi 550 zł + VAT.

Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

formularz_silver_16_11_22

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając:  ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg:ewa @rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl