Czwartek, 13 maja 2021
Amerykański gigant e-handlu za cztery lata może mieć 12. proc. udziału

Analitycy Trigon DM prognozują, że Amazon w 2025 roku osiągnie 12 proc. polskiego rynku e-commerce i będzie miał 20 proc. udział w jego wzroście do 2025 roku.

Wg ekspertów w 2025 roku penetracja e-commerce w Polsce wyniesie 26 proc., a z wyłączeniem zakupów spożywczych – 42 proc. To poziomy notowane w roku przed pandemią wśród liderów rynku takich jak Korea Płd. czy w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii.

“W rezultacie wartość rynku online w Polsce prezentowana w prospekcie emisyjnym Allegro w 2024 roku (118 mld zł) zostanie naszym zdaniem osiągnięta już w 2022 roku” – napisano w raporcie.

Analitycy zakładają, że średnioroczny wzrost w latach 2020-2025 GMV Allegro bez “second-hand” wyniesie 21 proc., co będzie implikowało 40 proc. udział we wzroście segmentu e-commerce na przestrzeni tego okresu. (GMV, czyli Gross Merchandise Value, to sumaryczna wartość transakcji, które zostały zawarte na danej platformie.)

Trigon DM szacuje, że Allegro na koniec 2021 roku będzie posiadało 4 mln użytkowników usługi Smart!. To w ich ocenie obecnie jeden z projektów o największej liczbie lojalnych klientów w Polsce, który Allegro może rozwijać wprowadzając nowe usługi lub potencjalnie podnieść cenę abonamentu.

Analitycy przewidują w I kwartale 2021 roku wzrost GMV o 48 proc. r/r, wzrost przychodów marketplace o 57 proc. r/r, a łącznej wartości przychodów o 55 proc. r/r (wolniejsza dynamika porównywarki cen) i nadal bardzo szybkie tempo wzrostu EBITDA o 39 proc. r/r.

Podaj dalej
Autor: ET