Czwartek, 11 kwietnia 2024

21. Tydzień Bibliotek potrwa od 8 do 15 maja. Po raz kolejny będzie to okazja, by zwrócić uwagę na biblioteki jako miejsca tętniące życiem literackim. Bibliotekarze w całej Polsce zaplanowali setki wydarzeń wokół książek. OSDW Azymut jest partnerem Tygodnia Bibliotek od trzech edycji. Wydarzenie organizuje Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.

– Azymut widzi i docenia ogromną rolę bibliotekarzy i bibliotek w promocji czytelnictwa. Bibliotekarz to dla nas ważny partner, dlatego skupiamy się na wsparciu jego codziennej pracy poprzez organizowanie webinariów, konkursów i programów szkoleniowych oraz targów i akcji promocyjnych. Nasi przedstawiciele i działy marketingu oraz sprzedaży są w stałym kontakcie z bibliotekami zarówno publicznymi, jak i szkolnymi i akademickimi, by na bieżąco reagować na ich potrzeby. Dlatego naturalna jest dla nas współpraca ze Stowarzyszeniem Bibliotekarzy Polskich i wsparcie Tygodnia Bibliotek – mówi Maciej Jaworski, Dyrektor Sprzedaży Azymutu.

 Tegoroczny Tydzień Bibliotek odbywa się pod hasłem „Biblioteka – miejsce na czasie”.  Autorką hasła jest Katarzyna Pawluk z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Opolu, przewodnicząca Zarządu Okręgu SBP w Opolu, członek ZG SBP. „To przestrzeń, która jest dostępna dla wszystkich, niezależnie od wieku, umiejętności czy preferencji czytelniczych. To centralne miejsce doświadczeń kulturalnych. “Biblioteka – miejsce na czasie” nie ogranicza się do tradycyjnych książek – promuje różnorodność czytania, włączając w to: audiobooki, e-booki, gry edukacyjne, podcasty, platformy edukacyjne online oraz inne niestandardowe formy. Jest miejscem, gdzie ludzie mogą korzystać z interaktywnych aplikacji, wirtualnej rzeczywistości czy projektów edukacyjnych opartych na sztucznej inteligencji. “Biblioteka – miejsce na czasie” podkreśla konieczność ciągłej adaptacji do zmieniających się potrzeb społeczeństwa, uwzględnia nowe trendy, ale także eksperymentuje z innowacyjnymi formami przekazu wiedzy i kultury. “Biblioteka – miejsce na czasie” to przestrzeń do dyskusji, wymiany poglądów i wspólnoty. – napisał w uzasadnieniu wyboru hasła Zarząd Główny SBP.

W drodze konkursu wybrano również plakat Tygodnia Bibliotek 2024. Spośród 86 nadesłanych prac wyłoniono najlepszy projekt, którego autorem jest Łukasz Chmielewski. W uzasadnieniu wyboru przewodniczący Jury Andrzej Tomaszewski podkreślił, że: „Będąca dominantą graficzną szklana książka nie zasłania świata. Przeciwnie, otwiera szeroką przestrzeń przed oczami czytelnika. Pionowy, biały napis z hasłem nie zakłóca ilustracji, a jednocześnie jest dobrze widoczny. Praca ma walory metafizyczne, wręcz poetyckie. Nowoczesna w formie i o subtelnej kolorystyce. Dobrze nadaje się do witryny biblioteki. Nie epatuje barwą, jak inne współczesne plakaty, a zarazem jest pociągająca.”

Szczegółowe informacje o Tygodniu Bibliotek, plakat oraz szczegóły organizacyjne dostępne są na stronie http://tydzienbibliotek.sbp.pl/

Pod tym adresem można znaleźć również podsumowania poprzednich edycji wydarzenia, które są świetną inspiracją dla działań proczytelniczych – nie tylko w bibliotekach! Kreatywność bibliotekarzy nie zna bowiem granic i każda książka jest dla nich źródłem pomysłów na akcje, działania i wydarzenia angażujące czytelników i zwracające uwagę na biblioteki jako miejsca ważne dla społeczności lokalnych; dla osób w różnym wieku i o wielorakich zainteresowaniach i potrzebach.

Azymut jest partnerem Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich i wspiera działalność statutową tej organizacji.

Dystrybutor książek OSDW Azymut obchodzi w tym roku 25-lecie powstania firmy. Jako jedyny podmiot na rynku oferuje polskim i zagranicznym wydawcom kompleksową obsługę w modelu 360°: od druku książek, przez usługi logistyczne, dropshipping, po dystrybucję i marketing. Dystrybuuje zarówno książki papierowe, jak i e-booki oraz audiobooki. Zapraszamy na stronę www.azymut.pl

Kontakt:

Paulina Bandura

Specjalista ds. Marketingu i PR

Paulina.bandura@azymut.pl

T 502 457 395

 

Podaj dalej
Autor: Azymut