Wtorek, 10 maja 2005
Wydarzenia: Empik wypiera Matrasa z centrów handlowych
- Wiemy, że pod naciskami niektóre centra handlowe w umowach najmu lokali sklepowych wprowadzają zapisy uniemożliwiające nam otwieranie ksiegarń ze wzgledu na obecność salonów Empiku - twierdzi prezes Matrasa, Piotr Zelman. - Z każdego tysiąca klientów galerii określony procent wchodzi do księgarni, kolejny procent dokonuje zakupu za określoną średnią kwotę. Z dużym prawdopodobieństwem można oszacować wartość obrotu w salonie, a co za tym idzie maksymalną stawkę czynszu. Nic dziwnego, że w wielu branżach w galeriach jest jeden przedstawiciel (hipermarket, kwiaciarnia, salon AGD). Im większa galeria, tym większa szansa na dochodową koegzystencję konkurentów. Dobrym przykładem Arkadia, gdzie natężenie ruchu pozwala funkcjonować Empikowi, Matrasowi i American Bookstore. Mając na uwadze interes firmy, zawsze staramy się o wyłączność na prowadzenie sprzedaży w swoich kategoriach - mówi Andrzej Uryga, z zarządu Empiku. Wynajmowanie sklepów w galeriach handlowych wygląda w sposób następujący. Obiekt buduje inwestor zwany też developerem. Wynajmem powierzchni, tzw. komercjalizacją, zajmuje się ktoś inny. Niekiedy jest to konstrukcja dość skomplikowana. Na stronach warszawskiej Arkadii możemy przeczytać: "Inwestorem Głównym jest firma ERE (European Retail Enterprises), inwestorem zastępczym oraz deweloperem jest należąca do ERE firma BEG Ingenierie Polska oraz zajmująca się komercjalizacją i zarządzaniem firma CEFIC Polska. Jednym z udziałowców ERE jest Simon Property Group - największy koncern inwestycyjny w dziedzinie nieruchomości w Stanach Zjednoczonych. Prowadzi on działalność w zakresie realizacji, zarządzania, komercjalizacji, zakupu oraz rozwoju centrów handlowych". - Na poczatku nie mieściło nam sie w …
Wyświetlono 25% materiału - 231 słów. Całość materiału zawiera 925 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się